Har köpt ny stereo till datorn och behöver en bättre [LÖST]
- Electricguy
Re: Har köpt ny stereo till datorn och behöver en bättre lin
30 sekunder? ska du ha stereon i andra änden av bostaden?
Re: Har köpt ny stereo till datorn och behöver en bättre lin
Man kan hålla ner alt shift när man kör volymen så blir det små steg
Re: Har köpt ny stereo till datorn och behöver en bättre LÖS
Hittade en liten app som heter SoundFlower som knycker ljudet från utgången, snurrar runt det lite i datorn och kör ut det till vald utgång. Nu plötsligt funkar volumfunktionen igen. Freddan väldigt glad igen 
OBS att det blir sämre ljudkvalité om du inte kör max volym ut från datorn (eller spelar filer som har sämre ljud än vad datorn klarar, t.ex. 16-bit-ljudfiler på ett lyxigt 24bit-ljudkort).
Om du verkligen vill styra volymen med datorns tangentbord så kan du väl skaffa nån såndär ir-sändar-mojäng till datorn som kan styra stereons volymkontroll?
Om du verkligen vill styra volymen med datorns tangentbord så kan du väl skaffa nån såndär ir-sändar-mojäng till datorn som kan styra stereons volymkontroll?
S/PDIF or Coaxial Digital to L/R Analog Audio Converter
Dock så tror jag att mac:en inte ändrar signalnivån på de digitala utgångarna heller!
Fast själv så skulle jag känna mig mer besviken att mina nya teknikprylar inte kommer med digitala ingångar/utgångar så som spdif och hdmi, än att några volymknappar inte funkar som de ska
Dock så tror jag att mac:en inte ändrar signalnivån på de digitala utgångarna heller!
Fast själv så skulle jag känna mig mer besviken att mina nya teknikprylar inte kommer med digitala ingångar/utgångar så som spdif och hdmi, än att några volymknappar inte funkar som de ska
Re: Har köpt ny stereo till datorn och behöver en bättre [LÖ
Frågan är hur bra en såndär billig S/PDIF-dac är?
För budgetaudiofilen så kanske det vore läge att köpa nån såndär billig USB-ljudkortsticka och hoppas att det sitter ett chip med I2S-utgång, och ansluta en dyrare/bättre DAC och då också köra bättre matningsspänning och kringkomponenter?
För budgetaudiofilen så kanske det vore läge att köpa nån såndär billig USB-ljudkortsticka och hoppas att det sitter ett chip med I2S-utgång, och ansluta en dyrare/bättre DAC och då också köra bättre matningsspänning och kringkomponenter?
- Electricguy
eller köpa ett riktigt fläskigt internt ljudkort! 
Om någon här sitter på tid och utrustning att kolla utsignalen så kan jag skicka DX modell, eller
den är ca 10 tunga flyttlådor bort