Thrysistor problem
Re: Thrysistor problem
Det är just det som är anledningen till att vi verkar elaka: OM det såg ut som har ritat borde det liksom fungera...
Därför måste det vara nån information som saknas... och det är den vi försöker dra ur honom.
Utan att veta exakt hur kretsen ser ut blir det ju bara en massa gissningar.
Därför måste det vara nån information som saknas... och det är den vi försöker dra ur honom.
Utan att veta exakt hur kretsen ser ut blir det ju bara en massa gissningar.
Tack för era förslag. har kanske kommit på lösningen nu, Jag matar drivkortet med +20 V. problemet kan vara att jag måste mata med +-10V. ska testa det nu. återkommer med svar!
Tyristorerna är kopplade så att dom likriktar inkommande växelspänning till lasten R. Dvs bara positiva pulser uppstår. Om du vill styra effekten till lasten R med både positiva och negativa pulser, använd en Triac.
Om jag tolkar TS rätt så menar han att han bara får ut en halvvågslikriktning.
Är det så här dimmrar fungerar? Eller varför vill man ha en 'aktiv' likriktarbygga?
Det är en skoluppgift. De behöver sällan ha med verkligheten att göra och detta är väl en sådan.
-
Har sett svetsar som är konstruerade på det här viset med trefasbryggor med tyristorer. Det var ju nästa steg att bygga ut till en trefasbrygga.