Ska försöka få tag på en sån då. Efter att ha studerat schemat lite närmre ser jag att det är en glättningskondensator och eftersom det hörs rätt tydligt att det är nätstörningar kan det inte vara något annat så jag tror dig
Var iväg och köpte en flaska kontaktspray idag och då exprimenterade jag lite på dom andra apparaterna först för att se så jag inte gjorde några dumheter.
Philipsen blev bättre men ljudet är fortfarande fullt i störningar och låter grötigt så där är det något mer som inte står rätt till.
Grundigen hade jag egentligen inga förhoppningar om men för skojs skull gjorde jag ändå rent alla knappar och socklar och smorde upp vridkondensatorn eller vad den heter till stationsinställningen som kärvade och pluggade in den.
Jag tryckte på UKV och väntade och sakta började ögat bli grönt och en röst började dyka upp och efter att ha rattat in Bandit Rock (ända vettiga kanalen under 100Mhz här) fungerar den helt perfekt
Sist jag startade den var signalen svag och brusig och för det mesta fick jag inte ens in någon station men en rengöring gav då en brutal förbättring
Ska blåsa ur den lite damm i morgon och löda fast kabeln till högtalaren som sitter löst samt tälja till ett ben som saknas sen är en radio klar

Inte illa för en radio som stått kallt och fuktigt på en vind i säkert 40 år