ingen som har några jordningstips?
Idag så bytte jag även till Mach3 och Smoothstepper, det har gått ganska bra med några smärre missöden.
På den dator jag fick med så hänger sig Mach hela tiden och man får koppla ur USB:n till smoothsteppern. Den datorn kör primärt Ubuntu och XP-installationen i den är mycket skum, ser ut som ett mellanting mellan XP och Vista. Jag stängde av alla energisparalternativ som fanns men det gick inget vidare ändå.
Jag testade att installera på en annan PC och där funkade det bättre, kan köra 7500mm/minut men den tappar steg/stallar ibland så jag ska nog lugna mig till en lägre nivå även om det är kul med en ballistisk maskin som flyttar sig när man vänder håll...
Är det någon annan med en liknande maskin som kan tipsa om accelerationsvärden och liknande?
Jag satte den på max 6500mm/min och 1500mm/sec i axelleration för alla axlar i brist på kunskap, får se om det funkar.
Jag har byggt en liten burk för att anpassa signalerna från mina induktiva sensorer till g540-nivåerna, använde en ULN2002 som DrLove rekommenderade i sitt bygge.
Photo jan 12, 4 19 25 em.jpg
Här är styrlådan med allt på plats, ganska kompakt!
Photo jan 12, 4 20 51 em.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.