Det var ett tag sedan jag skrev här på forumet. Jag har ett litet problem som jag hoppas att jag kan få svar på här.
Det är så att jag har skaffat en LED sling från eBay (likt denna). Till denna ljussling får man en kontroll som man då kan ändra hur ljuset ska vissas. Flash, fade, rinnande, konstant osv. (8st olika lägen). Men det som är mitt problem är att när strömmen bryts så nollställs den till läge 1 och det läget är en loop som loopar igenom alla lägen. Det läge jag vill ha är det med konstant sken och det får man genom att trycka på knappen 7 gånger. jag behöver hjälp med hur jag antingen kan modda denna kontrollen så att den bara lyse med ett konstant sken utan knapp tryckningar eller om jag kan göra ett eget litet kretskort där jag får fram ett konstant sken med några få komponenter.
LÄgger till två bilder. En med kontrollens komponenter samt en på baksidan där man ser ledningsdragningen.

Komponenterna på bilden som jag har kunnat avläsa är
A: PCR406
B: Resistor (Rörd Svart Grön Guld)
C: QD0056C (Nån IC krets som sitter under en svart plasthinna)
D: Kondensator 22uF 50V
E: Diod 4004
F: Resistor (Brun Röd Gul Guld)
G: Tryckkontakt

Sladdarna på baksidan är som följer:
A-B: 230V Från vägguttaget
C-D: Går till en slinga
E-F: Går till en den andra slingan
När jag kollade spänningen över C-D var den 200V DC och E-F det samma.
Hoppas någon kan ge mig en hint om hur jag kan få slingan att lysa med konstant sken utan att behöva trycka på knappen var gång. Har jag missat något så säg till så kan jag kolla upp det.
//Andreas