Valet av styrsystem var för mig enkelt då jag jobbar som CNC programmerare / VR-underhåll och kör just Heidenhain system (dock TNC 430) som kan en del mer än just TNC 155 (men duger dock gott åt mig i hemma verkstan)
Frakten kostade X000:- (mycket mindre än när jag köpte min förra båt iaf som var ca 9m * 2.54m)
Min verkstad är på ca 70kvm och huserar en del maskiner sedan tidigare denna är dock den första NC styrda!
Yes det var den som såldes på Blocket med dåliga spindellager, har kollat sprängskisser och det verkar sitta 4st "vanliga" lager i nosen och inte NN lager? MEN det låter jag vara osagt än så länge tills jag fått hem den och plockat ner den!
Gick miste om en likadan som såldes på blocket för några månader sedan för 30k men den var dock fullsmetad med BT40 hållare!
Har tillgång till en truck som tar 13 ton så det skall väl gå bra att lossa den och så har jag skaffat mig maskinskridskor osv så den skall nog kunna komma tillrätta utan större omsvep efter att jag plockat bort spåntråg och huvar osv, som sagt min dörr är bara 1.8m och maskinen är 2.5m.
Bifogar lite fler bilder på maskinen och några på min verkstad!