Laga CDI box

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
patric_e

Inlägg av patric_e »

Då har jag nog inte kollat rätt

Eller?
Hur gör man, hittar Ansök om kundnr, men där står det att privatpersoner inte kan få kundnr

---
Slog ihop två inlägg till ett.
//Jimmy
---
bearing

Inlägg av bearing »

Jag orkade inte kolla bland alla tyristorer på bejoken.se (finns kanske bättre). TYN616 kanske går:
TYN616 TYRISTOR 600V 16A Vgt=1.3V Igt=25mA TO-220AB STM
Enligt databladet klarar den en spänningsderivata på 500V/us vilket är bättre än 72-019-40. Strömmen 16A är lite lägre än 72-019-40 (20A).

Det du ska ha är en tyristor i TO-220 kapsling. Med ungefär ovanstående data.

Tillägg: Jag har beställt för avhämtning på Elfa. Men behöver inte kundnummer då iaf. Namn och adress duger.
patric_e

Inlägg av patric_e »

Ok, ska kolla den.
Jag tror det är skillnad på om man kan hämta där eller få det skickat
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Man behöver inte kundnummer eller så hos ELFA det går bra att beställa ändå och då blir det som postförskott om du inte hämtar det i butik. Betalar du däremot med kreditkort så slipper du PF-avgiften.

Den sidan jag får upp efter att jag trycker på "Kassa" så kan man skriva in namn adress osv och sedan under detta finns det länkar som heter:

Beställ med kundnummer och lösenord »

Ansök om kundnummer »
Aktivera kundnummer för webbhandel »

Men de behöver man inte trycka på om man är privatperson. Men det är det som fnns på den sidan och det som kommer upp för mig.
patric_e

Inlägg av patric_e »

Nu gick det handla på Elfa, prövade tidigare att lägga till i kundvagn förut men den gick inte att lägga till.

Läste på: Skaffa kundnr där stod det att bara företag kunde få kundnr jag trodde att det krävdes för att beställa
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Patric_e:
Undvik att göra "dubbelpostar", dvs flera inlägg efter varandra med bara några få minuters mellanrum. Samma grejj när du skickade samma inlägg flera gånger. Du borde ha plockat bort kopiorna stället för att bara berätta att du upptäckt att tråden hade en till sida....

Det börjar bli lite jobbigt att städa sånt efter dig.
patric_e

Inlägg av patric_e »

Ok,Ska städa efter mig.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Vet inte riktigt vad du skulle städa, men det hände inget iallafall, så har jag nu gjort det.
Tråden blev hälften så lång ungefär. :lol: alternativt: :roll:
patric_e

Inlägg av patric_e »

JimmyAndersson skrev:Patric_e:
Undvik att göra "dubbelpostar", dvs flera inlägg efter varandra med bara några få minuters mellanrum. Samma grejj när du skickade samma inlägg flera gånger. Du borde ha plockat bort kopiorna stället för att bara berätta att du upptäckt att tråden hade en till sida....

Det börjar bli lite jobbigt att städa sånt efter dig.
Var det inte mina "dubbelpostar" jag skulle städa bort så inte du behöver göra det????
patric_e

Inlägg av patric_e »

Fick tyristorn igår, bytte den och nu tänder den som den ska på båda cylindrarna.
Tack för alla för hälpen
Skriv svar