Kan jag använda någon annan port än skrivarporten?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
ahlsten

Inlägg av ahlsten »

> T.ex : http://www.dustin.se/pd_5010031178.aspx

Jag utgår från att du skojar, eller hur?
Eller blev det helt fel länk?!

---

lovet: Vad är det för oscilloskop du har skaffat?

Om du verkligen inte har tillgång till något annat än din bärbara så kan det är idé att testa nån USB-konverter ändå (låna av nån bekant?), trots den allmänt negativa attityden. Pico har tillverkat egna USB-konvertrar, så även om dom är "purpose made" tyder det på att det inte bör vara helt omöjligt.
Sen kan du inte förvänta dig att det kommer löpa på lika smidigt över USB, men säljer en tillverkare av enkla oscilloskop för parallellport en adapter för USB så duger det nog åtminstonde till hobbyverksamhet.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Jag är fortfarande skeptisk med tanke på att det här sättet att prata med porten sker på registernivå. Men kan någon påvisa att det faktiskt funkar så är det givetvis jättebra.
xxargs

Inlägg av xxargs »

parallekortsadapter mha PCMCIA-adapter kan fungerar då det är i stort sett som att plugga in ett kort i datorns bakplan - däremot får man se upp med express card (EX) och liknande som moderna laptop har då dessa avänder USB som intern kommunikationsgränssnitt och är lika värdelös som en extern USB-dongel.
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Och "PC-Card" är väl i princip samma som det som tidigare
kallades "PCMCIA", om jag inte har fel. Det vara bara det gamla
namnet som var för krångligt...
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Javisst! PC-Card/PCMCIA är nog det rätta sättet för att få det att fungera på en laptop.
lovet

Inlägg av lovet »

sodjan skrev:> Borde inte en adapter kunna fungera? som denna http://www.dustin.se/pd_32075098.aspx ?

Jag utgår från att du skojar, eller hur ?
Eller blev det helt fel länk ??
Ne, så duktig är ja på datorer :oops:

Tänkte att ja har ju en sån där annan anslutning på datorn, om de gick att koppla in den där isf.

Men har elfa eller någon annnan butik såna där kort att stoppa i datorn tro? Har letat så gott ja kunnat utan att hitta något. Någon som vet någon butik i typ kungens kurva som kan ha? (stockholm)
Skriv svar