Acrobat distiller har lagt av

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
peter555

Acrobat distiller har lagt av

Inlägg av peter555 »

Jag brukar använda Acrobat distiller för att generera pdf-filer. Nu har den slutat fungera och ger bara ett felmeddelande att filen inte kan skrivas ut. Jag kan starta programmet utan att det klagar, felet uppkommer när ett annat program försöker starta distiller om ni förstår vad jag menar. Har någon något tips om hur man ska felsöka ?
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor

Inlägg av LaRdA »

Prova ominstallera programmet?
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

ursäkta att jag kapar din tråd peter555, men jag är också ute efter en pdf-skrivare... Tänkte kolla om någon har ett bra tips på pdf-skrivare, det finns ju en hel del gartisversioner (GNU, freeware, shareware) och jag tycker Acrobats lösningar funkar okej, men är onödigt stora och dyra...

När det gäller ditt problem peter så har jag för mig att jag upplevt liknande problem, och det verkar som att Acrobat själv strular till "sitt" register... (upplever det så i alla fall). LaRdA:s tips är nog inte helt fel... :wink:

/PeterH
peter555

Inlägg av peter555 »

Det var förinstallerad på datorn när jag köpte den så jag är inte säker på att jag har någon CD. Problemet kan ha uppstått då jag uppdaterade Acrobat reader så då är det väl ominstallation som gäller. Jag kan också tänka mig att byta till något annat bara man slipper pop-ups och skit.
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Jag laddade ner en fri "PDF-writer" som verkar funka OK.
Installerade sig som en skrivar.
Det var på en annan dator, kan kolla på onsdag när jag
är på kontoret igen.

Destiller körde jag alltid "Löst". Installerade en PS skrivare och
köra utsktifterna till "File:". Sedan genom Destiller för att få PDF'er...
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

peter555, både PDFCreator och CutePDF har fungerat bra för mig.

Edit: Rättade stavfel
Senast redigerad av korp 11 juli 2007, 14:21:34, redigerad totalt 1 gång.
peter555

Inlägg av peter555 »

PDFCreator funkade fint, tackar.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Jag kör också PDF-Creator. Har börjat tröttna på dessa gigantpaket med programvara som fyller upp hela maskinen och där man bara utnyttjar en bråkdel ändå! Acrobat är ett typexempel.
peter555

Inlägg av peter555 »

Jag håller med, de vill gärna prångla ut en massa oönskade funktioner. Irriterar mig också på alla program som vill installera toolbars om man inte ser upp.
Skriv svar