Vad för svets?
- Smoothmachines
- Kontakt:
- Mizzarrogh
Ja du måste ha gas för att få bort syret i luften annars så fungerar det inte så bra.
danie: 3-fas växelström in och efter det en konstantströmsgenerator och sedan likriktning i form av en tyristor. Vågformen efter detta har ett streck under hela kurvan och inte mitt i som jag tar det som att det inte finns några negativa spänningar vilket förstås betyder att det är en likriktad kurva men kurvan är inte helvågslikriktad, pga mellanrummet mellan topparna, utan den är då halvvågslikriktad.
danie: 3-fas växelström in och efter det en konstantströmsgenerator och sedan likriktning i form av en tyristor. Vågformen efter detta har ett streck under hela kurvan och inte mitt i som jag tar det som att det inte finns några negativa spänningar vilket förstås betyder att det är en likriktad kurva men kurvan är inte helvågslikriktad, pga mellanrummet mellan topparna, utan den är då halvvågslikriktad.
nix som att det är kraftsymbol för transformator och inte konstantströmskälla
det är icke kul att det skiljer mellan kraft och elektroniksymboler
i och för sig så är den naturligtvis helvågslikriktad, transformatorn hadde gått i total kärnmättnad om man försöker köra halvvågslikriktning med så höga effekter
det är icke kul att det skiljer mellan kraft och elektroniksymboler
i och för sig så är den naturligtvis helvågslikriktad, transformatorn hadde gått i total kärnmättnad om man försöker köra halvvågslikriktning med så höga effekter
- Mizzarrogh
Knepigt med konstantströms symbolen att dom blandar ihop det så, skulle ju visserligen på ett sätt kunna vara det samma då vissa trafos är strömbegränsade så att dom inte kan ge ut mer ström ens vid en kortslutning. Angående helvågslikriktningen så säger vågformen i slutet egentligen motsatsen men man kan då alltså inte alltid lita på att det symboliserar utgången, trist.
- Smoothmachines
- Kontakt:
Mison Ar är väl Argon + tillsatser, Mison Ultra är väl det normala till MAG. Mison innebär väl bara att gasen innehåller tillsatser för att få bort ozonet.
Mison 18 och 25 var på den gamla goda tiden de vanliga gaserna för att MIGa bondjärn, eller så var det tvärtom.
edit: det är alltså Ultra som var (eller är) Mison 25, jag är inte säker då jag brukar ta gas från Woikoski.
Mison 18 och 25 var på den gamla goda tiden de vanliga gaserna för att MIGa bondjärn, eller så var det tvärtom.
edit: det är alltså Ultra som var (eller är) Mison 25, jag är inte säker då jag brukar ta gas från Woikoski.