Har fyndat en managerad POE+ switch från HP. Fyndpriset beror på att strömadaptern saknas. Att köpa en ersättare är inga problem, men det är en kontakt i switchen som jag inte med säkerhet kan avgöra modell på. Den ser nästan ut som den fyrpoliga kontakten som sitter på ATX-moderkort, men nycklingen är lite annorlunda.
Dessutom är det svårt att avgöra storleken på den utifrån bilden jag hittat på nätet.
Är det någon som råkar veta exakt vad det är för kontakt jag ska köpa? Tänkte slänga iväg en beställning på ersättningsförsörjning från digikey, och det vore inte dumt att få med kontakten också.
Identifiering av kontakt till HP switch
Identifiering av kontakt till HP switch
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Identifiering av kontakt till HP switch
Jag har sett den där förut, jag tror faktiskt det var på en HP-skrivare ?
Men det borde väl gå att hitta en ersättningsnätadapter på typ ebay så får du rätt kontakt ?
Men det borde väl gå att hitta en ersättningsnätadapter på typ ebay så får du rätt kontakt ?
Ja, det går att köpa en ny, men då blir det inte så "fyndigt" totalpris längre
De som har några vill ha en hel del, eller så kostar frakten stora summor.
Men jag tror att jag kan ha löst det. Det är troligen Molex microfit 3.0 serie. Digikey verkar ha modeller som borde passa.

Men jag tror att jag kan ha löst det. Det är troligen Molex microfit 3.0 serie. Digikey verkar ha modeller som borde passa.
skulle tro att du har helt rätt då
Molex Micro-Fit
Molex Micro-Fit