Edit:: Skickade innan jag han skriva nåttPlinkington skrev:Minns inte vem det var men du låter klok så vi kör på detstenD skrev:hmm... kanske jag då.
Ordinarie försänkta skruv igenom övre aluskivan, sedan en fjäder emellan till andra aluskivan, på andra sidan den skivan har jag en lettrad mutter typ 3-4 mm tjock. Fjädern och muttern inköpt på hornbach. Fjädern är den tunnaste av dom två som dom hade i sitt "lösvikts" sortiment. Den lettrade muttern är väl m4.
Nu kan jag klämma ihop dom två aluskivorna med två fingrar och med andra handen vrida muttern typ ett kvarts var och mäta igen med bladmåttet. Jag har också gjort så att jag bara har en justerpunkt frammåt till då fyra punkter är lite jobbigt att justera in.Tack så mycket.

Eftersom du berömmer mig så blir det en bonus hur man ställer in höjden.
* Växelvis vrid z skruven/Kör "home z", så att munstycket hamnar ett par mm ovanför spegeln
* Justera muttrarna på bordet så att man ser att skruven kommer ut lite ur muttern
* Kör y till 170mm, x till 30mm och justera höjden till 0.6mm
* Kör nu x till 170 och justera höjden till 0.6mm
* Kör y till 30mm och justera till 0.6mm
* Kör x till 30mm och kontrollera att höjden är nära 0.6mm
* Kör ett varv till och justera till 0.2mm i alla 4 punkterna
Jag mäter avståndet med bladmått och låter bladet glida fram och tillbaka för att avgöra när det är "lagom" trångt.