TNC 155 datakabel
TNC 155 datakabel
Jag har för mig att jag sett en guide tidigare på heidenhain.com om hur man ska bygga egen datakabel till sin maskin.
Jag saknar kabel och hade behövt mig en. det ser ut som en gammal skrivarport på maskinen (LP1?)
Jag saknar kabel och hade behövt mig en. det ser ut som en gammal skrivarport på maskinen (LP1?)
Re: TNC 155 datakabel
Detta hittar jag i boken
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Du har manualen, bara att läsa och koppla så som den ska vara till det du ska använda den till.
Normalt kopplar man ihop en PC och fräsmaskinen med lämpligt kopplad kabel och kör sedan ett DNC program i PC:n för att ladda ner data i maskinen.'
Normalt kopplar man ihop en PC och fräsmaskinen med lämpligt kopplad kabel och kör sedan ett DNC program i PC:n för att ladda ner data i maskinen.'
- frownlayer
Någon här är född lite för sent. som sagt. en seriellport. man får be maskinen lite snällt att skicka/ta emot saker, och sedan skicka/ta emot i datorn. som sagt ett DNC-program är bra att ha med. allt finns att googla fram.
http://www.dncsetup.com/heidenhain155.html
Så ser min kabel ut och den funkar till TNC 150, med tnc server som dnc program
Så ser min kabel ut och den funkar till TNC 150, med tnc server som dnc program
Okej. Den där 9 pin connectorn är det en sån man stoppar in i com portar?
-
Skulle tro att du bara behöver RX, TX ,RT ev DT + GND... gjorde en sådan på stenåldern