Nästa steg är att baka in pannan i det hela. Den kommer däremot ha en egen styrning men som ska köpplas till pajen som en slav så att säga. Pajen hämtar samt ställer data som behövs.
Just nu så styr jag fläkten som tillför luft med en enkel dimmer ala clas ohlsson. Funkar bra men lite segt att behöva ställa om den själv beroende på vedtyp o.s.v. Orsaken att jag ställer tillförslen är att jag vill ha en jämn avgastemp samt relativt bra förbränningn och det funkar bra.
Så det jag letar efter är en ritning på någon typ av enkel motorstyrning som jag via valfri microcontroller eller rentavsagt pajen direkt kan styra. Tänker mig PWM som ingående alternativt Analogt in som jag via pwm ut från enheten omvandlar.
Har googlat men inte riktigt hittat det jag söker eller det är nog mer bristen på kunskap på vad jag ska ha som gör att jag inte hittat rätt. Någon som kan tipsa om vart jag bör gå? Utan att gå in på allt runtomkring så är det bara en ritning på styrning till fläktmotorn.
Fläkten i fråga är en av denna typen: (2 trådar bara dvs ingen inbyggd varvreglering som min gamle hade)