Kom över en storbildsskanner HP designjet cc800ps som skulle skrotas pga att den inte startade, inte ens displayens lysdiod tänds och inga fläktar startar.
Skruvade isär den och kontstaterade att den switchade nätdelen inte gav några fastaspänningar ut, utan bara stod och vandrade spänningsmässigt. Agget ska lämna 3.3, 5, 12 och 24V. Ingen av dessa fungerar. Nätdelen heter PPQ-1003D och tillverkare Mean Well. Har kollat med en av Mean Wells svenska distr. och fått ett pris på 2700:-. Tyckte att det till det priset så var det värt att lägga ner några timmar på att försöka få igång det själv trots att jag inte har någon erfarenhet av switchade nätagg, trots att jag flera år hållit på med elektronik.
Har inte hittat hittat något schema på det på nätet, ej heller några tips, så nu ställer jag mitt hopp till er kunniga pulare.
Som sagt så är ingen utspänning fast utan de vandrar. På kortet sitter även en lysdiod som jag antar ska indikera drift och även denna blinkar. Har mätt både med kontakterna (belastning) anslutna och bortplockade. Resulatet är det samma. Min gissning är att felet ligger på primären då ingen spänning fungerar. Låg den på sekundären så borde väl inte alla spänningar drabbas?

Någon som har erfarenhet av dessa nätagg eller denna skanner? Eller rena kunskaper om switchade nätagg som kan hjälpa mig?
Schema vore också välkommet!