Busskort i mobil skalet?
Busskort i mobil skalet?
Hej!
Undrar om det är någon fara att ha busskortet i mobil skalet? Kan det hända något med mobilen eller busskortet?
Undrar om det är någon fara att ha busskortet i mobil skalet? Kan det hända något med mobilen eller busskortet?
Re: Busskort i mobil skalet?
Om din mobil har NFC stöd så kommer den att läsa kortet sporadiskt.
Men enligt reglerna du får inte modifiera kortet i storlek eller form, för då blir det ogiltigt om du fastnar i en kontroll.
/// Marcus
Du får också problem om du vill läsa andra taggar med mobilen (testade precis med mitt London Oyster Card tillsammans med en till tagg).
Men enligt reglerna du får inte modifiera kortet i storlek eller form, för då blir det ogiltigt om du fastnar i en kontroll.
/// Marcus
Du får också problem om du vill läsa andra taggar med mobilen (testade precis med mitt London Oyster Card tillsammans med en till tagg).
Jo, htc one x ska nog ha NFC med det är nog inget som jag kommer använda ändå. Kan det bli störningar ändå?
självklart har jag ju inte klippt i kortet utan det passa perfekt i skalet.
självklart har jag ju inte klippt i kortet utan det passa perfekt i skalet.
Händer väl inte mer än om du skulle råka lägga kortet och mobilen i samma byxficka kan jag tänka
Tror till o med att jag sett någon som plockat ut de vitala delarna ur kortet och pulat in det _i_ telefonen. Men det var nog någon form av inpassagekort om jag minns rätt.
Jag prövade det när jag åkte från skolan idag och det fungerade faktiskt
Men var någon på bussen som sa att busskortet kan gå sönder, men är mer rädd om det händer något med mobilen.
Hur stänger man av NFC stödet?
Men var någon på bussen som sa att busskortet kan gå sönder, men är mer rädd om det händer något med mobilen.
Hur stänger man av NFC stödet?