Det är så att mina föräldrar tog hit en vän som är elektriker som skulle hjälpa oss att koppla in en tvättmaskin. När jag kom hem lite senare så upptäckte jag att lampan på "fördelaren" (tror jag man kanske kan kalla den) lyser mycket svagare. Såhär ser det ut:

För er som inte ser så står det:
"Typ KS 315"
"15A 380V~"
Det roliga är dock att det först av en stickkontakt till maskinen som han tog bort och kopplade in i "fördelaren", vilket jag anser onödigt då vi har ett 220V uttag bredvid maskinen högt upp på väggen.
Inuti "fördelaren" ser det ut såhär:

För er som inte ser kablarna har jag gjort ett förtydligande i paint:

Det konstiga för mig är att den bruna kabeln satt längst till vänster förut då vi hade vår förra tvättmaskin, och nu sitter den i mitten..
Nu är mina frågor: 1. Är det rätt kopplat? 2. Varför lyser inte lampan starkt som förut? 3. Borde han ha använt stickkontakten?
Om ni skulle behöva se propp-skåpet ser det ut såhär:

Hoppas ni kan hjälpa mig den här huvudvärken! Blir helt galen av att inte veta... Tack på förhand
Edit: Detta är mitt första inlägg så jag är lite noob när det gäller bilder. Men jag behöver i alla fall högerklicka på "bild" och trycka på "visa bild" för att bli länkad till bilderna... (Bara så ni vet, kanske ska vara så. Jag vet faktiskt inte.)