Hjälp: Låsa upp en JVC KD-LX555R bilstereo

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
customize

Hjälp: Låsa upp en JVC KD-LX555R bilstereo

Inlägg av customize »

Tjo på er.

Jo jag har ett problem med en bilstereo. JVC KD-LX555R "Elchameleon"

Det är så att jag köpte en stereo av en på blocket och allt var frid och fröjd, har letat hur länge som helst efter just 555 modellen då det är den i serien som tar MP3.
Iaf så fick jag hem stereon och som en liten skitunge på jul kopplade jag in den, den startade, och ville ha en kod!!!???
Va i h*lvete!
Jaja jag skrev till personen jag köpte den av och denne påstog att så var den minsann inte när han hade den.
Provade med dom enklaste 0000,1111,1234 osv, men nej.
Ringde och skrev till den jag köpte den av men denne svarade inget mer, skit!

Har nu provat från 0000 till 1000 men orkar inte träla mer.

Såg dessutom att det finns stora och små bokstäver förutom siffrorna så jag hittar ju en snöflinga i sahara lättare än att lösa detta :doh:

Såååå min undran är om någon vet hur man går tillväga för att få igång den??? Kan man komma förbi detta på något vis?

och nej stoppa den i frysen fungerar inte för då skulle alla i norrland få frispel på vintern när deras apparater nollställer sig. :lol:

sen vet jag att det inte är en ny stereo och att det finns nya men jag är förtjust i just denna modell så jag vill gärna få igång den.

Har även en JVC KD-LX111R ( stereo i samma serie men tar inte MP3) om det skulle gå att flytta över och byta ut från den för att komma runt koden.

Eller om någon kan med detta (löda, trixa, fixa) att fixa så kan jag skicka den och även betala en peng för arbetet. :)

Är jäkligt tacksam för hjälp! :)
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Re: Hjälp: Låsa upp en JVC KD-LX555R bilstereo

Inlägg av Klas-Kenny »

Jag har inte en aning om hur man låser upp den, men jag måste säga att jag onekligen tycker det låter som att du köpt stöldgods tyvärr.. :humm:
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Om inte annat så borde ursprungsägaren känna till koden.. typ.
customize

Inlägg av customize »

Nja men en del stereos funkar som så att när man bryter strömmen så går koden i igen, som ett stöldskydd om någon skulle sno den.
Så den jag köpte den av kan ha fått med den i sin bil för han bytte nämligen stereo, därför sålde han denna.
Och iom att han bytte stereo så kan stöldkoden gått i, därav har han inte heller vetat om den och sålt den fullt funktionerbar.
Sen att han inte svarade och vill köpa tillbaka den är en annan femma.

Men jag ska aldrig säga aldrig.
Användarvisningsbild
MarcusUmeå
Kontakt:

Inlägg av MarcusUmeå »

Testa skriva till JVCs kundservice? Förklarar du bara situationen så borde det gå att lösa. Du har ju köpt den legalt av någon annan som i sin tur köpt den legalt.
customize

Inlägg av customize »

Japp har ringt dit och dom sa att papper behövs på stereon samt att det kostar 1000:- för upplåsningen+frakt.
Fick inte med några papper på den, sen är det lite väl mycke pengar för en såpass gammal stereo :|
DeeJayPA2

Inlägg av DeeJayPA2 »

Det finns 2 sätt, antingen via serienumret eller läsa ut eepromet. Googla är ett hett tips,då hittar du nog en lösning.
customize

Inlägg av customize »

Har googlat en del men är inte direkt haj på el så, serienumret står på stereon. Läsa ut eepromet?? Är det huvudminnet eller vad man ska säga? :oops:
Är du haj på detta "DeeJayPA2"?
Användarvisningsbild
polmanswe

Inlägg av polmanswe »

Tycker du ska göra en polisanmälan på detta. Jag tror ändå du blivit blåst. Då har du iaf. Chansen att få tillbaka lite.
Användarvisningsbild
SM7CZR

Inlägg av SM7CZR »

Prova att låta radion vara påslagen en timme eller två. Kolla bara så du inte tömmer bilbatteriet!
Detta funkade på en del äldre Volvo bilstereo som varit spänningslösa och koden bortglömd.
Kostar inget att prova!
Återkom gärna hit och berätta hur det gick!
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Bygg en knapptryckare som testar alla koder. Vore ju en utmaning om inte annat .. ;)
DeeJayPA2

Inlägg av DeeJayPA2 »

Eepromet är ett minne, i detta ligger koden sparad, så om man läser ut det och vet var koden ligger så.. Ja då vet man koden.
Annars kan man ladda in nytt innehåll till eepromet med en känd kod.
Så man måste veta antingen var i eepromet koden ligger eller ha en dump av ett eeprom med känd kod.
Sen måste man ha en programmerare för eepromet också, så det är inget som man löser bara sådär. Och det är ju det som är meningen också. Du har tyvärr köpt en oanvändbar stereo. Din enda vän är google.
Användarvisningsbild
SM7CZR

Inlägg av SM7CZR »

Prova mitt tips innan du ger upp!
Det är GRATIS!
kvaark

Inlägg av kvaark »

Om han som sålde stereon fick med den när han köpte bilen så får han ringa förra ägaren och fråga tycker jag! Om han inte vill göra det så är det nå skumt med det hela!
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Det är väl bara att logga in på trafikverkets sida och kolla vilka de tidigare ägarna är.
Skriv svar