Vilken komponent? L46A

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
kungmats
Kontakt:

Vilken komponent? L46A

Inlägg av kungmats »

Hej!

Jag har en "död" laptop(Packard Bell) där det finns en bränd(spänningsstabb?) direkt innanför laddutaget.
Den är helt svart så jag ser inte vad det står på den, men enligt Packard Bell (som kollade på ett annat moderkort) så står det:
334835 FD
L46A

Dom kunde inte ge något närmare besked.

Det är 8-pins (ytmonterad MSOP-kapsel) och vad jag kan få fram på nätet borde det vara en 5v stabb men jag är inte säker.

Är det någon som kan komma med ett tips på vilken komponent det är eller vad jag kan ersätta den med vore jag jättetacksam.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Får också fram att det skulle kunnna vara en 5v stabbe. Och såvida du inte redan hittat denna pdf så kommer det en här som möjligen skulle kunna vara komponenten som det handlar om: LP2975.pdf.
kungmats
Kontakt:

Inlägg av kungmats »

Tack! Jag har hittat den också men inte pdf-filen som du hittade. Tack!

Nu är bara frågan var jag kan hitta en sån(eller ersättsre) i sverige. Har kollat e7t 15-tal sidor nu men hittar inget.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Bara för att ett företag inte har en viss komponent dom på sin sida så behöver det inte betyda att dom inte kan skaffa hem någon. Detta verkar inte vara någon gammal komponent så någon skall väl kunna ha tycker jag. Frågat tex Elfa?
Nc
Kontakt:

Inlägg av Nc »

Kanske lite OT men men..
De gånger jag frågat Elfa efter komponenter som inte finns i katalogen så brukar svaret bli "inga problem om jag handlar för 2000-3000kr per komponent".

Verkar vara svårt att få tag på specifika ytmonterade komponenter om man inte skall ha massor av varje sort.
Skriv svar