Jag har en "död" laptop(Packard Bell) där det finns en bränd(spänningsstabb?) direkt innanför laddutaget.
Den är helt svart så jag ser inte vad det står på den, men enligt Packard Bell (som kollade på ett annat moderkort) så står det: 334835 FD
L46A
Dom kunde inte ge något närmare besked.
Det är 8-pins (ytmonterad MSOP-kapsel) och vad jag kan få fram på nätet borde det vara en 5v stabb men jag är inte säker.
Är det någon som kan komma med ett tips på vilken komponent det är eller vad jag kan ersätta den med vore jag jättetacksam.
Får också fram att det skulle kunnna vara en 5v stabbe. Och såvida du inte redan hittat denna pdf så kommer det en här som möjligen skulle kunna vara komponenten som det handlar om: LP2975.pdf.
Bara för att ett företag inte har en viss komponent dom på sin sida så behöver det inte betyda att dom inte kan skaffa hem någon. Detta verkar inte vara någon gammal komponent så någon skall väl kunna ha tycker jag. Frågat tex Elfa?
Kanske lite OT men men..
De gånger jag frågat Elfa efter komponenter som inte finns i katalogen så brukar svaret bli "inga problem om jag handlar för 2000-3000kr per komponent".
Verkar vara svårt att få tag på specifika ytmonterade komponenter om man inte skall ha massor av varje sort.