Kollade batteriet som inte hade tagit ur sedan dess och det var 0.00V men det gick att få liv i för jag tror skyddskretsar kan ha stängt av det så det inte blev mer urladdat för fulla kapaciteten gick att ladda det med utan att det blev varmt. Men mobilen var ändå stendöd.
Öppnade upp den och den var förvånandsvärt ren vara bara en bluetooth krets som hade korroderat lite runt några ben och något vid skärmen men det var lätt att få bort, men den startade inte ändå vilket visserligen inte var helt oväntat.
Höll på i flera timmar med den då den är jobbig att öppna upp men de skulle köpa en ny så jag kunde behålla den om jag ville så nu måste man ju få igång den.
Vad är det som normalt händer, det är väl typ krypströmmar under tretsar pga korrosion som är det absolut vanligaste för jag har lite svårt att tro att batteriet pga av korrosionen kan orsaka en kortslutning så något krets blivit grillad för jag tycker inte direkt att några sådana stömmar borde kunna flyta, eller?
Någon som har hållit på med något sådan här som vet vad det vanligaste är, jag gissar på korrosion och då får man ju i princip lossa varje större krets för att rensa undertill.