Jag ber om ursäkt för att ni troligen sett sådana här trådar massor av gånger. Jag har sökt, men eftersom jag är helt ny så vet jag inte riktigt vad jag skall söka på. Ber ännu en gång om ursäkt om det är en "dubbel tråd" och ber i sådana fall om en länk.
Jag har precis köpt mig en http://www.kjell.com/content/templates/ ... 7814&path= och tänkte ge mig på att försöka få de inbyggda LEDs som finns att blinka.
Om jag fattat saken rätt, så skriver jag koden i MPLAB kompilerar den och överför den sedan i HEX form till PIC:en. Rätt/fel?
Sedan, hur får jag PIC:en att exekvera koden? Räcker det att jag ansluter den med en extern strömkälla (dvs inte programmeraren, "PIC Kit 2"), och i sådana fall hur får jag tag i en sådan? Eller måste jag på något annat sätt exekvera koden?
Är det något mer jag behöver för att göra lite grundläggande "roliga" saker som blinkande LED och liknande?
Killen på kjell & co hade ingen större koll utan trodde detta skulle vara tillräckligt.
Som sagt, finns det redan en guide för oss som är jättenybörjare på sådan här hårdvara så är jag tacksam för en länk. Annars är jag tacksam för svar.

Tack på förhand,
Torsten