Enklare, måste isåfall bli att någon programmerar en AVR/PIC som det går att ansluta ett gäng dioder och en tryckknapp till. Sedan säljs den som "bmoj123"!
VIll du ha nåt kul att bygga och som gör lite saker med lysdioder. Kanske med processorer men inte vill programmera dem själv så säg till så kan du få köpa en programmerad processor och så får du ett kopplingschema du kan bygga ihop.
Men du får skcika processorerna till mig och pengar till porto tillbaka. Men annars löser vi det.
Kan ge dig några olika förlsag på vad du kan "välja ifrån".
citizendildo De låter ju ganska bra Skickar dig ett pm lite senare så får vi se vad vi kan komma fram till. Specielt den där "8 Channel PWM LED Chaser"
Är ju mest för att lära mig själv, så att förstå hur de fungerar. Därför jag inte vill ha Pic:ar osv, men men
Ja nä det är helt klart. DU kan få koden med om du vill så kan du läsa lite hur programmen ser ut. Men kanske inte det du vill iofs va men ändå.
Ja skicka ett pm. Har nog en sån liggandes, 16f628a. Så det du kan göra är att skicka in pengar till mig för kretsen så kommer det en programmerad processor hem till dig.
Utgången kan inte driva mer än 20mA, alltså kan du inte koppla fler i parallell till utgången. Du skulle kunna ha en till i serie om du räknar ut resitorn på rätt sätt.
Annars måste du koppla en transistor mellan dioden och kretsen.
Första motståndet där lär väl inte behövas va? Utan de är strömmet ut från kretsen + den jag får från batteriet eller dyl som jag ska räkna motstånden ifrån?