Vad slår ihjäl Litiumaccar?
Vad slår ihjäl Litiumaccar?
Fortsätter här, från min fråga om lönsamheten att byta accar i en lap-top.
Vad är det som har ihjäl accarna.
Vad jag förstått så är de hårt laddningsreglerade med div elektronik i själva acc-paketet.
Uppenbarligen verkar det som livslängden, i min ena laptop inte är mer än runt 1,5 år eller så.
Fullt normalt enligt HP.
Vad är det som har ihjäl accarna.
Vad jag förstått så är de hårt laddningsreglerade med div elektronik i själva acc-paketet.
Uppenbarligen verkar det som livslängden, i min ena laptop inte är mer än runt 1,5 år eller så.
Fullt normalt enligt HP.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Glöm inte att litiumbatterier har en begränsad livslängd oavsett användning. Efter några år är de helt slut fast de legat ouppackade på butikshyllan.
En gammal Toshiba-laptop jag har laddar nog inte särskilt rätt med konstant inkopplad kabel. Batteripacket blir jättevarmt efter några dygn, och datorn dör direkt om jag då drar ur kabeln. Låter jag batteripacket svalna, så funkar det igen.
En gammal Toshiba-laptop jag har laddar nog inte särskilt rätt med konstant inkopplad kabel. Batteripacket blir jättevarmt efter några dygn, och datorn dör direkt om jag då drar ur kabeln. Låter jag batteripacket svalna, så funkar det igen.
i manualen till min laptop står det att batteriet skall tas bort om den skall gå mycket från nät. Med både den här och min förra körde jag batteriet i cykler(jag är lat) alltså jag körde den tills den varnade för lågt batteri och kopplade då in laddaren. den hade väldigt bra batteritid(tappade kanske 10-20%) efter 3år och sen dog grafik kortet.
- Electricguy