Jag har ett problem med min Veiwsonic VX715 tft skärm som jag inte lyckas att få ordning på så att då blev jag tipsad om detta forum och tänkte fråga expertisen här om hjälp.
Kan börja med att bifoga några bilder.

Nu till problemet då.
När jag startar skärmen så hör man den stora transformatorn klicka till precis som ett relä och den gröna lampan på skärmen tänds, sedan går det ungefär en sekund och skärmen blinkar till så att man ser bild på den och i exakt samma skede så hör man att transformatorn slår ifrån och den gröna lampan slocknar, sedan går det några sekunder och transformatorn klickar igen och den gröna lampan tänd igen och efter någon sekund så klickar det igen och skärmen blinkar till så att man ser bild och så håller den på hela tiden.
Jag har sökt runt här på forumet och det är inte ccfl som krånglar för att skärmen ger inte ifrån sig någon bild alls när gröna lampan är släckt eller när den lyser heller för den delen, utan man får bara bild precis när transformatorn slår ifrån.
Har mätt upp lite diverse och kommit fram till att det inte kom någon ström igenom en kondning så att jag bytte ut den, dock med exakt samma problem.
Provade att starta skärmen med den kondningen bortplockad och den enda skillnaden var att ccfl inte tändes när transformatorn slog ifrån, det kommer alltså bild lite sanbbt i vanlig ordning.
Mäter man ström lite här och där så syns det klart och tydligt att diverse komponenter förlorar spänningen när transformatorn slår ifrån, känns som att det saknas spänning någonstans eller att det är för lite för att transformatorn ska orka hålla sig igång hela tiden så att den istället slår ifrån tack vare spänningsfall.
Finns ingen glapp kontakt någonstans på skärmen heller och inga synliga fel heller, har provat att löda om i princip alla lödningar på kretskorten utan resultat med.
Är det någon här som kan ha en idé om vad felet kan vara så skulle jag vara hemskt tacksam!
MVH// Mokko
EDIT: Ändrade bildlänkarna eftersom dom inte fungerade riktigt som det var tänkt.