Jag har en el-vinsch från Clas Olson där det följer med en handkontroll med typ 1,5 meter sladd. Nu skulle jag vilja ha längre sladd än så.
I handkontrollen sitter en ganska stor konding, ett nödstopp och en knapp för upp/ned.
Min fråga är: Kan jag bara helt enkelt förlänga kabeln mellan vinsch och handkontroll? (cirka 5 meter vill jag ha)
Saken är den att jag inte vet ett smack om AC-motorstyrningar och eftersom vi har en konding med här så tänkte jag bara fråga så att inte induktansen i den långa kabeln gör att motorstyrningen inte funkar som den ska.
Tack på förhand!
MVH
/Tottish
Förlänga kabel till fjärrkontroll
Det ær 30-9878 det rør sig om.
Jo, relæbox ær bættre. Håller på med det också (se en annan tråd) men jag behøver något tills jag har fått tummen ur och gjort klart kretskortlayout och fræst ut kortet.
Kopplade i alla fall på en 5 meter førlængningskabel med typ dubbla ledargrovleken och det tycks fungera.
Kondingen har jag før mig att det stod 18uF på. Inte helt sæker och nu sitter dosan ihop igen.
Kør på denna modell under testfasen om ingen tror att det kan vara skadligt før motorn.
MVH
/Tottish
Jo, relæbox ær bættre. Håller på med det också (se en annan tråd) men jag behøver något tills jag har fått tummen ur och gjort klart kretskortlayout och fræst ut kortet.
Kopplade i alla fall på en 5 meter førlængningskabel med typ dubbla ledargrovleken och det tycks fungera.
Kondingen har jag før mig att det stod 18uF på. Inte helt sæker och nu sitter dosan ihop igen.
Kør på denna modell under testfasen om ingen tror att det kan vara skadligt før motorn.
MVH
/Tottish