UV led exponeringsbox?
UV led exponeringsbox?
http://hackedgadgets.com/2006/10/31/uv- ... re-system/
Någon som testat om det fungerar bra?, skarpt?, vansinniga exponeringstider?
Tänkte att om man kan bygga en liten platta 100x160 mm med UV-led's så kan man spara både utrymme och pengar. Dom flesta kort är trots allt inte så stora..
Någon som testat om det fungerar bra?, skarpt?, vansinniga exponeringstider?
Tänkte att om man kan bygga en liten platta 100x160 mm med UV-led's så kan man spara både utrymme och pengar. Dom flesta kort är trots allt inte så stora..
Är väl bara ta hem några sådana och prova - biter det på P20 inom rimlig tid så är det bara att börja bygga - med tanke på att alla vita lysdioder har UV-lysdiod som backbone så torde man hitta ganska intensiva UV-led också, allt handlar om dess 'UV'-ljus tas upp av P20 eller inte.
P20 brukar också absorbera vissa fraktioner av blå ljus - någon som provat mot blå LED ännu??
P20 brukar också absorbera vissa fraktioner av blå ljus - någon som provat mot blå LED ännu??
Det har varit på tapeten förrut i den här tråden.
Själv byggde jag en liknande konstruktion men använde mig av en enda 3W Cree XLamp 7090 UV, och jag tror nog att den fungerar även om jag inte provat den än. Lådan är bara halvfärdig. Projektet lades på is när jag upptäckte toner transfer-metoden.
Själv byggde jag en liknande konstruktion men använde mig av en enda 3W Cree XLamp 7090 UV, och jag tror nog att den fungerar även om jag inte provat den än. Lådan är bara halvfärdig. Projektet lades på is när jag upptäckte toner transfer-metoden.
har byggt en sånn uv-box med 50st riktigt billiga ebay-leds.. har testat å framkalla diverse socklar och det blev skapligt bra, hålmonterat är inga problem men mindre ytmonterade kapslar blev lite underexponerat kring benen, dock hade ja bara en gammal bläckstråleskrivare till att skriva ut mönstrena med så ja tror snarare problemen ligger hos skrivaren änn hos uv-boxen.