Jag håller på med ett projekt som involverar en mikroprocessor. Jag har inte kommit till det stadiet att jag valt en ännu, men jag försöker leta upp vilka som kan vara lämpliga för jobbet och om det finns några färdiga enheter som kan fungera.
Mikroprocessorn kommer slutligen att befinna sig i industriell miljö (tänk volvo, scania, abb etc etc), så det är viktigt att den tål allt som följer utav denna miljö. Vidare så kommer den troligtvis att vara igång dygnet runt och endast stängas av vid underhåll eller industrisemester.
Det jag tror att jag behöver är en väldigt kompakt PLC enhet, typ Stamp PLC eller något i den stilen. Minimikraven på in/utgångar är 2 analoga ingångar och 1 analog utgång (helst 0-10V), samt några digitala in/ut (kanske 3-6 vardera).
Vad jag förstått så har Stamp PLC inga analoga utgångar, men finns det något sätt att via PWM skapa sig en analog utgång på Stamp PLCn? Jag har sett att man på Javelin Stamp kan använda sig av PWM samt ett par komponenter för att få en analog utgång, men då får man bara 0-5V. Går detta att applicera på Stamp PLC? Iofs vill jag ha 0-10V, så jag kanske måste använda en annan enhet?
Är det någon som har en aning om vad jag kan använda? Är jag ute och cyklar? Jag vill påpeka att jag inte har någon tidigare vana av mikroprocessorer, men däremot har jag programmerat en del, samt "programmerat" PLC med Ladder diagram

Snälla, hjälp en vilsen själ att hitta rätt prylar!