Vivaldi webläsare

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
4kTRB

Vivaldi webläsare

Inlägg av 4kTRB »

https://vivaldi.com/sv/company/

De påstår att den blockerar massa skräp och reklam.
Någon som testat?
Användarvisningsbild
rvl

Re: Vivaldi webläsare

Inlägg av rvl »

Har inte testat och inte brave heller.
Brave blir nog vad jag kommer att testa som nästa den vägen. Vet faktisk inte varför jag inte gjort det än. Bara att den förutom mycket annat skräp lär kunna blockera youtube shorts låter ju hur fantastiskt som helst.
Bo.Siltberg

Inlägg av Bo.Siltberg »

Jag har kört Vivaldi nåt halvår och kommer inte ihåg, men jag är långt ifrån spammad med reklam så det funkar nog.
Den har dock mycket irriterande sponsorsvar från sin sökmotor som inte verkar gå att stänga av.

Men Vivaldi har många fördelar och bra funktionalitet. Chrome och Firefox ligger långt efter.
danwi

Inlägg av danwi »

Jag har kört Vivaldi hyfsat länge och tycker den sköter sig bra.

Bo.Siltberg: Vivaldi har väl ingen egen sökmotor? Du kan välja vilken du vill använda, så ställ om till t.ex. Duckduckgo i inställningarna. Vilken använder du nu?
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

rvl skrev: 18 februari 2026, 19:51:23 Har inte testat och inte brave heller.
Brave blir nog vad jag kommer att testa som nästa den vägen. Vet faktisk inte varför jag inte gjort det än. Bara att den förutom mycket annat skräp lär kunna blockera youtube shorts låter ju hur fantastiskt som helst.
När vill man blockera youtube shorts? så att de inte kommer upp i förslagna videos?
Skriv svar