Hur ska jag göra då jag inte förstår var alla sladdar ska?

Enklast är väl att koppla fasen till jorden och sen ha en lampa med jordat hölje, ha en dålig jordfelsbrytare och låta huggis ta på den..JimmyAndersson skrev: ↑18 september 2022, 00:59:11 Jag frågade efter ”Hur ?”.
Förklara scenariot.
Och din sista mening saknar belägg.
Ständigt detta jäkla domedagsflum.
TomasL skrev: ↑18 september 2022, 01:06:43 Man får byta brytare etc OM man har NÖDIG kännedom.
Man får INTE utöka installationen, till exempel så som TS vill göra.
Dessutom verkar det som att TS tänker öppna upp centralen och koppla in sig i den, vilket man INTE får göra.
Om man ställer frågor hur man skall koppla, så har man INTE nödig kännedom, följaktligen får man INTE göra det.
Elfel är ju en av de vanligaste orsakerna till att hus brinner ned och folk avlider. Det behövs inte så mycket för att det skall bli fel.
Du förenklar saker väldigt mycket, säkringen behöver inte nödvändigtvis lösa ut när det blir fel, utan det kan faktiskt börja brinna också.
Jag föreställde mig en liten vit i plast med en diagonal grön kopplingsplint... Men inkopplingen blir ju det samma..MadModder skrev: ↑18 september 2022, 08:44:43 Om det är en sån här kopplingslåda med skruvplintar i
kopplingslåda.jpg
så är det inga som helst svårigheter.
Det blir enklast att inte använda skruvarna alls utan dra kablarna direkt förbi som jag skrev tidigare.
Men om det är plintar och du vill använda dem så funkar de som skarvblock bara. Varje skruv på vänster sida har direktkoppling med skruven rakt över på höger sida.
Ta tre kablar och koppla nerifrån elskåpet. En brun fas, en blå nolla, och en gulgrön jord. Skruva fast dem i varsin skruv på vänster sida.
Sen är det bara att ansluta kablar från höger sida och fortsätta enligt tidigare beskrivning.
Egentligen behövs ju fyra skruvplintar då eftersom en extra kabel måste gå direkt mellan knappen och lampan. Men du får väl dra den rakt förbi utan skruvar.
källa på det tack...Elfel är ju en av de vanligaste orsakerna till att hus brinner ned