Läste du tråden jag länkade till?
Han skissar på en maskin med hög precision, 80x80x50cm arbetsyta, två spindlar (varav ena klarar 29 hästkrafters motor, 50-kona!) som ska klara de flesta material.
Det är väl ungefär samma som du vill göra så läs! Han simulerar hållfastheten och räknar på allt.
Kom just på ännu en sak, jag behöver egentligen max arbeta i ohärdat stål för att bygga en motor. Och det är väl en jävla skillnad att fräsa i de jämfört med RF!? Motorer är det jag främst vill ha den till som sagt.
Jag blir lite smått trött på alla som vill att jag ska köpa en klar
Regel nr1: Jag har all tid i världen och behöver inte en cnc imorgon, snarare inom 10år
Regel nr2: Jag pungar gärna ut pengar på nått som är byggt efter mina mått och speciellt om man kan vara stolt för att ha byggt den själv
Regel nr3: Snälla följ ovanstående regler så mår i alla fall jag bra även om ni ser det som en återvändsgränd kommer ju alltid kunna fräsa med den i trä i alla fall
Där har i stil av vad jag ändå hade tänkt mig, eller inte alls... Men det gav mig absolut en redig tänkare, inga solida grova stänger(150 x 50) som jag jag hade tänkt mig men ändå stabilt!, eller jo den senare hade ju visst de Måste tacka för att du la ner den tiden för min skull
och kanske kanske snor den rakt av
Mycket bra att man kan ta den med truck också, det kan behövas.
Vad heter cad-programmet btw? jag har bara pysslat med autoCAD och inventor men nått nytt skadar ju inte
ok, halshugg mig inte nu.
köp en färdig trasig fräs på blocket och plocka delar från så slipper du leta efter svårfunna spindlar med 30/40/50 kona, skruvar och motorer.
Du kan ju köra järnet till skroten direkt och bara ta det göttaste till din maskin.
Jag hade också kunnat köpa nåt färdigt istället för att leta delar i år och hålla på men då lär man sig ju inget!
Köpte precis en liten färdig till jobbet så kan jag lära mig programvara där och sen applicera på min större maskin i hemmalabbet tänkte jag.
Den översta tycker jag var helt klart finast men hur stort är bordet på den ritningen? Vet inte om det finns men borde det inte bli stabilare om den överliggande balken var lika hög som den är bred?
Jag är kär
Måste förlåta säter också för att jag var så regativ om rörliga bord!
ok, halshugg mig inte nu.
köp en färdig trasig fräs på blocket och plocka delar från så slipper du leta efter svårfunna spindlar med 30/40/50 kona, skruvar och motorer.
Du kan ju köra järnet till skroten direkt och bara ta det göttaste till din maskin.
Jag hade också kunnat köpa nåt färdigt istället för att leta delar i år och hålla på men då lär man sig ju inget!
Köpte precis en liten färdig till jobbet så kan jag lära mig programvara där och sen applicera på min större maskin i hemmalabbet tänkte jag.
Jag kan hänga dig om du föredrar det Nej LaRdAs ritning gjorde så glad att jag bara saknar BE-kort för att köpa en begagnad en på direkten! Men de ligger nått i det, kan ju uppdatera fräsen efter hand, bara den funkar liksom
LaRdA skrev:utan hänsyn till om det är bra idéer eller ej, troligtvis ej..
Är det så för att du inte trodde jag skulle gilla den eller för att du tror att den inte håller?