själv så ligger mitt centrallås alltid aktivt, är det låst så är tråd 1 12V och tråd 2 0V, är det upplåst så är det tvärt om.
Så där borde ju gå kontant ström igenom spolarna i låsen.
dubbla batterier i bil
- 13th.Marine
- EF Sponsor
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 31 december 2004, 16:26:37
- Ort: Trelleborg
- 13th.Marine
- EF Sponsor
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 31 december 2004, 16:26:37
- Ort: Trelleborg
På motorcykeln har ja ingen kick o desutom är det skönt me lite backupp vintertid.
Huvudaccen är på 14ah.
Satte två 2,9aH tätade blyaccar, dubbla 30A specade reläen som, drivs av reserkraften krfatiga 8mm kablar till huvudaccen- drog fram styrreläsignal till fronten.
Lösningen måste manuellt då och då kopplas in på systemet för att laddas.
Tänkte slänga på en diod så¨man har automatisk underhålls laddning.
Ganska idiotsäkert - ännu idiotsäkrare är att ha en huvuvbvrytare mellan.
Mc går att starta efter extrem djupurladdning ned till 8v efter man slagit på reservkraften och väntat nån minut - vid normlare urladdningar ned till 10v har man uppstarts möjlighet direkt.
Huvudaccen är på 14ah.
Satte två 2,9aH tätade blyaccar, dubbla 30A specade reläen som, drivs av reserkraften krfatiga 8mm kablar till huvudaccen- drog fram styrreläsignal till fronten.
Lösningen måste manuellt då och då kopplas in på systemet för att laddas.
Tänkte slänga på en diod så¨man har automatisk underhålls laddning.
Ganska idiotsäkert - ännu idiotsäkrare är att ha en huvuvbvrytare mellan.
Mc går att starta efter extrem djupurladdning ned till 8v efter man slagit på reservkraften och väntat nån minut - vid normlare urladdningar ned till 10v har man uppstarts möjlighet direkt.