Den frakten stämmer nog fortfarande ganska bra.
Köpte 3st G202 till mitt bygge och den hamnade däromkring, och har du tur så slinker den genom tullen också.
Verkar vara väldigt trevliga drivers, men det blev att jag köpte servos istället så dom har inte inte blivit använda ännu.
Men stegmotordrivarna kommer nog till användnig senare ändå.
Jag sitter och väljer mellan att köpa Geckos eller JVL-drivarna som Fagge kör med, om Geckodrivarna fastnar i tullen och moms och tullavgifter och frakt kommer till så blir det bara en femtiolapps skillnad i slutändan mot att köpa JVL direkt från allmotion...
Vad tycker ni, jag har 500oz/in motorer som drar 3A... kommer driva dom med ett switchat 24v supply?
Enligt fagge så låter det som att JVL är ett bättre val om det är så att motorerna drar 3A, eller ska jag kanske vänta tills det börjar släppas hobby-kort med nya Allegro 3986?
Måste erkänna även jag funderat i samma banor ang detta...
Edit: Var även litet nyfiken ang synpunkter kring den typ av industrikort funkis nämnde i en tidigare tråd (var delvis därför jag startade denna) har haft svårt att släppa dessa tankar:
Ta i liute granna då väljer drivers, 3A säger ni att motorn drar men det kanske blir så att ni INTE blir nöjda med den klena motorn utan måste ta en större driver.
Köp GECKO så slipper ni problemen.
Har provat en hel del drivers och det som har fungerat bäst är mona Geckos
Mmm... 3A verkar litet i klenaste laget.
Åtminstone jag skulle nog vilja ha litet mer mariginal, tror jag, men Meduza kanske klarade sig med mindre motorer till sitt projekt?
dar303 skrev:Jag har köpt MSD556 från motioncontrolproducts, 5,6A, 50V max. Jag hoppas de räcker till, kommer med rapport när jag testat dom på maskinen.
Dessa drivers lirar helt OK, har motsvarande noname drivers i ett projekt.
Det är en enhet för vridmoment. Dock borde den skrivas ozin i analogi med Nm. Här har du en konverterare som kan räkna om enheter. (Vridmoment = Torque)
Det går aldrig att få en viktenhet att bli en kraftenhet och därför går det följdaktligen inte heller att använda dessa enheter. Därför spelar det ingen roll om det är oz/in eller oz-in eller nått annat, det kan aldrig bli ett moment ändå.
Jupp, men fortfarande inte ett moment. Funkar det på Nordpolen, bara i USA, här i Sverige eller var? Men det är väl döfött att få amerikanarna att begripa skillnad mellan vikt och kraft och mellan stor och liten bokstav (har sett exempel på mS och MS för millisekunder i en elektricitetsrelaterad skrift på universitetsnivå, där även begrepp som millisiemens förekom). MFd är ett annat fint exempel på tras som kan i värsta fall betyda både milli, mikro och (inte sannolikt eftersom det varit rätt) mega Farad.
han 1984-sebbe skulle ta och ägna sig åt vettiga saker som att cencurera felaktiga enheter istället för fåniga skämt.
Jo jag är helt medveten om att det inte stämmer enhetsmässigt. Dock ANVÄNDS det för att beskriva vridmoment av vissa grupper med dålig fysikalisk insikt! Och ja, jag retar mig precis som du på att man använder denna usla enhet....