Meduzas CNC-bygge...
Även om det inte har hänt så mycket konkret på det här projektet så har ritningen förändrats en del...
Så här kommer nya uppdaterade bilder:

Större Bild

Större Bild

Större Bild

Större Bild

Större Bild

Större Bild

Större Bild
Här ser ni hur jag har tänkt mig slutresultatet, botten är en 24mm formplyfa,
sedan är den ingjuten i betong och ramen runt är 4mm tjocka
stålprofiler som en bekant bockar på sitt företag för ett hyfsat billigt pris.
Så här kommer nya uppdaterade bilder:

Större Bild

Större Bild

Större Bild

Större Bild

Större Bild

Större Bild

Större Bild
Här ser ni hur jag har tänkt mig slutresultatet, botten är en 24mm formplyfa,
sedan är den ingjuten i betong och ramen runt är 4mm tjocka
stålprofiler som en bekant bockar på sitt företag för ett hyfsat billigt pris.
-
limpan4all
Då tror jag att jag hoppar över iden med gasfjäder, kulskruven har 3 eller 4mm stigning tror jag och motståndet i stegmotorn kommer räcka till även om strömmen är av.
Motorn borde nog räcka... det kommer sitta en 185oz/in, räcker inte det så kan jag byta till en 262oz/in jag har och räcker inte heller det så har jag en 500oz/in jag kan köra med...
Motorn borde nog räcka... det kommer sitta en 185oz/in, räcker inte det så kan jag byta till en 262oz/in jag har och räcker inte heller det så har jag en 500oz/in jag kan köra med...
Meduza,
Jag tror du gör rätt i att skippa gasfjädern.
För referens: Jag har 4mm stigning på min Z-skruv. Om jag ger Z-släden en "knuff" neråt eller hjälper igång den genom att snurra på motoraxeln så fortsätter den trilla av sig självt men inte annars. Motorn är en NEMA34, 3.5Nm (520oz/in) och Z-vagnen väger runt 15kg.
/H.O
Jag tror du gör rätt i att skippa gasfjädern.
För referens: Jag har 4mm stigning på min Z-skruv. Om jag ger Z-släden en "knuff" neråt eller hjälper igång den genom att snurra på motoraxeln så fortsätter den trilla av sig självt men inte annars. Motorn är en NEMA34, 3.5Nm (520oz/in) och Z-vagnen väger runt 15kg.
/H.O
-
limpan4all
-
limpan4all