Bild-/byggtråd KOSSEL mini 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd KOSSEL mini 3D-printer
Ibland så lönar det sig att inte lägga tillbaka sakerna på rätt ställe, jag lyckades att leta fram ett tjugotal skruvar.
Bara att sätta igång och skruva
Skruvar, muttrar och brickor på plats
Den lätta biten är klar
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
En liten bit i taget och lirka in muttrarna
Dit med rem och sedan ställa den platt på golvet och börja dra skruvarna
La även på toppen så att den skulle bli så rak som möjligt
Nu vill man ju ha resten av delarna
Synd att man inte får plats med en låsmutter, då hade man inte behövt dra skruvarna lika hårt.
-
Skulle det funka med gänglåsning typ locktite?drh skrev:Synd att man inte får plats med en låsmutter, då hade man inte behövt dra skruvarna lika hårt.
Puttiplatt
Jag hade den funderingen ett tag men la ner den. Vet inte hur den här plasten reagerar på skruvlåsning.puttiplatt skrev:Skulle det funka med gänglåsning typ locktite?drh skrev:Synd att man inte får plats med en låsmutter, då hade man inte behövt dra skruvarna lika hårt.
Puttiplatt
Nu lägger jag alltid skruvlåsningen i muttern med en tandpetare så det borde iofs vara lugnt.
Jag printade ut denstenD skrev:Problemet är ju att man drar in plasten i slitsen där det inte finns något stöd, så genom att skriva ut en lämplig plastbit så borde det ju fungera. Titta på hur det är gjort här http://www.thingiverse.com/thing:134748
Men då får du väl ett objekt som du inte kan arbeta med?konig7070 skrev:Öppna scad-filen i openscad och exportera den som en STL-fil. I solidworks väljer du öppna och välj din STL-fil.
edit: Jag tror jag kommit på hur man gör
När jag tittar på bild 34.jpg tänker jag att det skulle vara bättre om de gröna bitarna var plana där texten är, och att man hade hål där så man kunde skruva en en skruv i ändarna också. Så slipper man spänna ihop det vid montage också. 

Typ så här skulle jag kunna att tänka mig att ha det
Som min gode vän Simon påpekade, här kan man använda sig av skruvar med sexkantsskalle och en låsmutter på utsidan.
Skallen monteras i profilen
Hittade annars dessa på Ebay för en tia inklusive frakt... Inte riktigt rätt storlek men billiga!drh skrev:Hemligtmippen skrev:Var införskaffade du brickorna?
Såg dom inte på makerbeam's hemsida.![]()
Det verkar som att fler har kommit på att man kan även kan handla skruv, brickor, låsmuttrar mm på dessa siter.
För det brukar alltid finnas i lager annars, nu lyser det rött på var och varannan artikel. Billig frakt (27kr) och snabba är dom.
http://www.modelhelicopters.co.uk/helic ... shims.html
Det är just det som är problemet att det är fel storlekPeterH skrev:Hittade annars dessa på Ebay för en tia inklusive frakt... Inte riktigt rätt storlek men billiga!drh skrev:Hemligtmippen skrev:Var införskaffade du brickorna?
Såg dom inte på makerbeam's hemsida.![]()
Det verkar som att fler har kommit på att man kan även kan handla skruv, brickor, låsmuttrar mm på dessa siter.
För det brukar alltid finnas i lager annars, nu lyser det rött på var och varannan artikel. Billig frakt (27kr) och snabba är dom.
http://www.modelhelicopters.co.uk/helic ... shims.html

8mm svarta brickor finns i mängder
TS har reflekterat över det och möjliga omkonstruktioner sedan första sidan i tråden.