Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Lätt avis på era rena fina utskrifter. här är det piggigt och ojämna saker...
bild kommer när nuvarande skrift är klar...
Burkhållare egen design
Tröttnade på att vara orolig för att man skulle råka slå ut läsken i kylen
Går att fästa med buntband

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ja upp med bilder, men vad synd att det bråkar för dig.mippen skrev:Lätt avis på era rena fina utskrifter. här är det piggigt och ojämna saker...
Vad kör du med för plast och temp?
utskrift pågår.
Är PLA... kör lite varmt, 220 grader, men kör jag kallare så tycker jag det blir lite väl trögt för extrudern.
Kan vara materialet också.. tycker jag ser skillnad när jag kör med en rulle svart.. dock även där samma tendenser.
Edit:
En bild som visar hur ojämnheterna ser ut...
Är PLA... kör lite varmt, 220 grader, men kör jag kallare så tycker jag det blir lite väl trögt för extrudern.
Kan vara materialet också.. tycker jag ser skillnad när jag kör med en rulle svart.. dock även där samma tendenser.
Edit:
En bild som visar hur ojämnheterna ser ut...
Jag har märkt att som alltid spelar allt sin roll, men för mig så gör det stor skillnad beroende vilka parametrar jag sätter i Slic3r.
Temperatur är ju svårt att jämföra på olika maskiner, men även på samma modell beroende på hur man monterar saker o ting.
Så 220 för dig kan vara samma som 190 för mig.
Vilken slicer kör du med?
Temperatur är ju svårt att jämföra på olika maskiner, men även på samma modell beroende på hur man monterar saker o ting.
Så 220 för dig kan vara samma som 190 för mig.
Vilken slicer kör du med?
Slic3er är det som används...
Får testa med fler inställningar.
Får testa med fler inställningar.
Senaste print - ett garnnystan
Är det t.ex. text i botten och det är en svår form som gör att den warpar lite, då är det kört för mig

Vad ska det här bli?
Utskrift startad igår, söndagskväll.
Du får konvertera till blästrad glasskiva då blir fästet extremt bra. Jag var lite för ivrig att ta loss en bit innan den hade svalnat ordentligt och det resulterade i att en flisa bröts ur glaset. Bitar som man får avbryta har jag dock lyckats lirka loss med en liten mejsel.drh skrev:Senaste print - ett garnnystanÄr det t.ex. text i botten och det är en svår form som gör att den warpar lite, då är det kört för mig
Min printarkväll har varit för bedrövlig idag:
* slicande har producerat feltext som säger att det är "uninitialized variable .... at line 542", filen (en python fil) finns inte på datorn??
* Printande av fläktkåpa har efter cirka 5mm misslyckats då trådmatning har upphört (2 försök med olika versioner av kåpan)
* Printade av en yaxel spännare har misslyckats då jag glömt att jag tidigare skrivit ut med fill = 0
* En vas misslyckats pga att slicer'n genererar en mycket märklig sekvens som resulterar i att plast rivs upp som sedan blir värre och värre
Fast i går kom jag på ett trick för att få hål att bli väldigt bra och det är att stoppa in ett borr i hålet innan dom sista lagren skrivs ut. Man får passa sig så man inte sticker in det för tidigt så att munstycket kör in i borret förstås.
Inte lätt att gissa, men det ser väldigt fint ut, vad kör du med för plast(sort/fabrikat)?BEEP skrev:Vad ska det här bli?
Och där kom svaret

Jag hoppades på en Jack O Lanternensten skrev:IT'S ALIVE!
Vad SKULLE det bli om det funkat?
http://www.thingiverse.com/thing:167043