Jag startar den här tråden främst för att diskussionerna om vad jag har i förråden och hur dom ser ut höll på att kapa en annan tråd, http://elektronikforumet.com/forum/view ... &start=120
I princip har jag spritt ut mig över tre lokaler, två mindre källarförråd och ett hörn i en lagerlokal (där har jag bla två elektronmikroskop med tillbehör, ett TEM och ett SEM).
Nu när allt är fullt så kommer naturligtvis erbjudandet man inte kan stå emot, tre biffiga lasrar. Två på ca 2-6W (Coherent Innova modell 70 och 90) och en SPectra-Physics på 15W. 15-wattaren tar en kompis för att köra som lasershow (med tillstånd) men dom andra två coherent innova blir "över". Dessutom så ingick det i dealet att vi skulle rensa ur hela förrådet för att få lasrarna så resten av utrustningen skrotades men det roliga tog jag reda på, bla två oscilloskop och en bunt högspänningsaggregat.
Mitt första källarförråd ser ut så här...

Över 40 Norsk Data Notis-terminaler (VT-220+grafik) blockerar all verksamhet här. Bakom dom finns bla en IBM 5150, en Mac Portable, nån Ericsson PC och en Commodore PC-20 III.
Det andra källarförrådet går fortfarande att röra sig i. Bland de roligaste sakerna där finns en Altos, en Metric och en hemmabygd CP-M dator med 8-tums floppy. Det finns mycket mera där men minnet sviker...

I lagerlokalen har jag alla stora maskiner, sex hela 19" rack med Norsk Data, några halvrack och en hög småmaskiner. Där har jag naurligtvis även mina elektronmikroskop, ett TEM och ett SEM.
Kan du se SEM:et på bilden? TEM:et är bakom kartongerna mitt i bilden.

Okej, nu kan vi diskutera mina prylar utan att fylla ut den andra tråden.
Om du kommer förbi Umeå och vill se nåt av det jag har, hör av dig. Jag visar gärna upp det (så gott det går) och diskuterar gärna.
/Göran