Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Man kan se på sista bilden i den här tråden att man kan få snygga utskrifter med sin skrivare.
Jag gissar att man måste sänka accelerationen.
Jag gissar att man måste sänka accelerationen.
Ja utskrifterna blir helt OK. Och då är dom ändå utskrivna med 0,25 i lagerhöjd.
Jag var väldigt nyfiken på hur den skulle bära sig åt för att skriva ut i luften (handtagen) men jag somnade på soffan
och vaknade när den biten var avklarad 
Jag beställde också en ny typ av tråd igår, ColorFabb PLA/PHA en lite segare variant av PLA från 3dverkstan.se Dom har även Laywood och Laybrick. Och dom funderar på att ta in en del Taulman-filament (nylon och t-glase). Jag nyttjade deras kampanj som gör att man får 10% rabatt vid första ordern om man beställer minst tre rullar. Ange då "STOCK ME UP" som promo-kod.
Kvällens projekt blir att sänka accelerationen.
Jag var väldigt nyfiken på hur den skulle bära sig åt för att skriva ut i luften (handtagen) men jag somnade på soffan

Jag beställde också en ny typ av tråd igår, ColorFabb PLA/PHA en lite segare variant av PLA från 3dverkstan.se Dom har även Laywood och Laybrick. Och dom funderar på att ta in en del Taulman-filament (nylon och t-glase). Jag nyttjade deras kampanj som gör att man får 10% rabatt vid första ordern om man beställer minst tre rullar. Ange då "STOCK ME UP" som promo-kod.
Kvällens projekt blir att sänka accelerationen.
Alla mina accelerationsparametrar står på 0, vilket ska vara det skonsamaste om jag fattat det rätt.
Så här blev tunnan Jag har inte rensat bort "skräpet" Nästan full
Så här blev tunnan Jag har inte rensat bort "skräpet" Nästan full
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Idag gav jag mig på locket, blev bra förutom handtaget men det kan delvis berott på att den släppte lite i ena hörnet.
Man borde nog köra med lite "brim" på denna. Tillsammans
Man borde nog köra med lite "brim" på denna. Tillsammans
Jag kunde inte låta bli
Jag fick avbryta utskriften, nu såg jag vad slicern varnade för - tumskruven, den är "halv".
IRL
En liten snutt på när den skriver ut skiftnyckeln:
Läste nu att PLA lär vara kladdigare och på så sätt svårare att lyckas skriva ut rörliga delar i ett stycke med.
Min hade blivit en fast nyckel
Min hade blivit en fast nyckel
I Repetier -Host V0,90C så blir den rätt, men tyvärr så har jag inte lyckat att få den att prata med min skrivare.
Hej,
Ser det inte ut som det är samma höjd/skift/lager som du får en förskjutning i ????
Luktar inte det s/w fel ? Bugg ?
Tror inte på att den tappar steg.
mvh
Ser det inte ut som det är samma höjd/skift/lager som du får en förskjutning i ????
mvh
Jag fick nu igång nya versionen tillsammans med skrivaren, var tvungen att ändra ett par parametrar: http://www.k8200.eu/news/?id=810
Jag hoppas att det är en bugg, för nu har jag fått igång nya versionen av programmetgabbe skrev:Hej,
mvh

Man blir ju sjukt sugen på en 3D-skrivare..
Hur "hårt" blir slutresultatet av det som printas, och luktar det inte apa under processen plasten smälter?

Hur "hårt" blir slutresultatet av det som printas, och luktar det inte apa under processen plasten smälter?
Den svarta "tratten" som du ser på bilden nedan är printad i PLA, den "hårdaste" plasten och den är stenhård.
Luktar inte nästan ingenting alls, men det behöver inte vara mindre giftigt för det, så god ventilation är nog inte fel.
Ny print - armband för iPod
Luktar inte nästan ingenting alls, men det behöver inte vara mindre giftigt för det, så god ventilation är nog inte fel.
Ny print - armband för iPod