Vattenpump till akvarium (LÖST tillsvidare...)
Vattenpump till akvarium (LÖST tillsvidare...)
Hej, sett att några här håller på med terrarium och akvarium. Jag undrar om någon vat var man kan kan få tag på billiga små vattenpumpar till akvarium i storleksordningen 30 liter? Vill bygga in minivattenfall som ska driva ett vattenhjul i mina terrarier. De som säljs i akvarieaffärer är säkert bra men jag kan tänka mig att det finns billigare...
Senast redigerad av FUMCA 29 december 2005, 12:23:00, redigerad totalt 2 gånger.
gör som jag... har byggt ett flertal egna pumpar. Iofs två.
det var visserligen centrifrugalpumpar, vilka är iofs ganska lätta o bygga. Pumpar vatten så in i bara HE´gör dem med.
Den bästa av dem jag byggde är huset på den ca 4 cm i diameter, 2 cm hög.
Själva rotorn var ca 3 cm i diameter med 4 blad på sig.
Utloppshålet är ca 1 cm i diameter.
Pumpar med en 300w motor på ca 30L/min..
så bygg en liten sån så kan du pumpa vcatten för glatta livet...
akta fiskarna bara;).
det var visserligen centrifrugalpumpar, vilka är iofs ganska lätta o bygga. Pumpar vatten så in i bara HE´gör dem med.
Den bästa av dem jag byggde är huset på den ca 4 cm i diameter, 2 cm hög.
Själva rotorn var ca 3 cm i diameter med 4 blad på sig.
Utloppshålet är ca 1 cm i diameter.
Pumpar med en 300w motor på ca 30L/min..
så bygg en liten sån så kan du pumpa vcatten för glatta livet...
akta fiskarna bara;).
- JimmyAndersson
- Kontakt:
ClasOhlson har en del pumpar. Här finns de.
Annars vet jag att det diskuterades pumpar i en annan tråd som handlade om en automatisk drinkblandare
Vilken prisklass har du tänkt dig? Jag har ingen som helst koll på vad dessa pumpar brukar kosta.
Annars vet jag att det diskuterades pumpar i en annan tråd som handlade om en automatisk drinkblandare
Vilken prisklass har du tänkt dig? Jag har ingen som helst koll på vad dessa pumpar brukar kosta.