PWM i trafiken?!
Re: PWM i trafiken?!
Mittlinjen skall vara 3 meter i normalfallet och jag får det till 30 st röda streck längs mittlinjen. Det som saknas är hastigheten.
-
ElectricNooB
Allt man behöver veta är ju slutartiden och antalet pulser. Så i detta fallet fick jag det till ca. 92 pulser och slutartiden var 0.25s dvs: f=p/t=92/0.25=368Hz.
-
ElectricNooB
He, jag fick också 92 st vid en första räkning direkt på laptop skärmen... 
Det förflyter ju tid även innan och efter strecken skapas. Den tiden måste man också räkna med. Det finns inget streck som går från ena kanten till det andra.
Det finns väl streck under den 1/4 sekund som bilden togs !?
Att bilen inte han passera hela bilden spelar väl ingen roll.
Eller, det är en förutsättning faktiskt...
Att bilen inte han passera hela bilden spelar väl ingen roll.
Eller, det är en förutsättning faktiskt...
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
92 blink på 1/4s blir 368Hz. Det borde inte vara lika irriterande som volvo kombi.
Om det går 30 röda prickar på 3 meter vid denna frekvens, blir då hastigheten 36,8m/s = 132,48km/h.
Om det går 30 röda prickar på 3 meter vid denna frekvens, blir då hastigheten 36,8m/s = 132,48km/h.
-
ElectricNooB
Det är E4'an vi pratar om så 130 får väl ses som relativt långsamt. Hastighetsbegränsningen är ju trotts allt 110km/h på den aktuella sträckan... 
Jag är ganska känslig, och stör mig både på PWM:ade baklysen och panoreringshack på film i 24 fps. Dessutom klarar jag knappt av att titta på film på DLP-projektorer av den typ som visar den röda, gröna och blåa bilden efter varandra (Wikipedia).
-
ElectricNooB
Samma här, att titta på film med en ”DLP” projektor är som att ha mumsat i sig en frimärkssamling värt av syra. Fy fan alltså...
Det märkliga är att olika personer verkar vara olika känsliga.
Är det någon som har koll på vad det beror på och om det är till någon större nackdel att vara ”känslig”?
Det märkliga är att olika personer verkar vara olika känsliga.
Är det någon som har koll på vad det beror på och om det är till någon större nackdel att vara ”känslig”?