Man kan ha med sig flera minnen men är man borta ett tag så kan det bli en hel del om man väljer att spela in på ett minneskort.
Jag skissar på två olika sätt, vilken som är bäst vet jag inte, kan t.o.m. bygga båda i samma maskin.
Det jag behöver är exempelvis:
- Raspberry Pi (Har det)
- Strömförsörjning (USB Powerpack eller 8 st AA batterier, har båda)
- Snygg låda (Har det inte)
- 2,5" Hårddisk (Har det men ingen adapter)
- 5110 LCD Modul (Har det med)
Tanken är att man antingen stoppar in en minneskortläsare i ena USB och en USB-minne i den andra, man trycker på knappen och den kopierar.
Den visar på displayen (eller bara blinkar en LED) tills den är klar
Alternativ är att den har en inbyggd hårddisk att man laddar filerna till den hårddisken.
Om man nu är orolig så kanske det kan vara bra ide att ha två diskar som innerhåller samma information.
Så när minneskortet är fullt, man trycker in den och den kopiera och när den är klar kan man ta ut och radera den i kameran och fortsätta (alternativ att det raderas i maskinen men det känns lite mer säkrare om den inte har den funktionen om något skulle hända)
Har för mig det ska finnas sådan maskin redan på marknaden men det kan vara roligt och är nog billigare att göra en egen.
En overkill är väll att ha den en inbyggd accesspunkt för WLAN så kan kan titta på bilderna i en surfplatta

Galen ide jag vet men det borde väll bara igenomförbart?