3D printer projekt

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
ghost_rider

Re: 3D printer projekt

Inlägg av ghost_rider »

Landin,
Har du några länkar till inköpsställena, är intresserad utav motorerna och själva drivardelen.

Annars är det :tumupp: ser bra ut.
Sitter o ritar på vårt upplägg just nu, vilket kommer att bli en stor maskin baserad på 20mm slipade axlar och dubbla remsystem till varje släde.. :twisted:
Landin

Inlägg av Landin »

Tol
ghost_rider skrev:Landin,
Har du några länkar till inköpsställena, är intresserad utav motorerna och själva drivardelen.

Annars är det :tumupp: ser bra ut.
Sitter o ritar på vårt upplägg just nu, vilket kommer att bli en stor maskin baserad på 20mm slipade axlar och dubbla remsystem till varje släde.. :twisted:
lagom är bäst :P, var länge sen jag beställde så sök lite på ramps1.4 och nema 17 så hittar du säkert något bra =)
Användarvisningsbild
ghost_rider

Inlägg av ghost_rider »

jo jag har sneglat på RAMPS 1.4 o nema17. Jag vet inte dock om dess stegmotorer räcker till vår maskin.
Jag har några 17:or här hemma med en drivare till min gamla cnc och de känns inte så starka.
RAMPS ger max 2A så det funkar nog inte så bra med nema23 heller :/
Landin

Inlägg av Landin »

Varit dålig på att uppdatera, så här kommer en film

kör program fristående från SD-kort, i sommar blir det att jobba med själva ramen och driftsätta extrudern
Agwan

Inlägg av Agwan »

Ser riktigt snyggt ut. Jag blir sugen att bygga en pick and place på det där sättet. Undra hur precisionen är.
Landin

Inlägg av Landin »

Agwan skrev:Ser riktigt snyggt ut. Jag blir sugen att bygga en pick and place på det där sättet. Undra hur precisionen är.
Vad vi har resonerat kring så bör Rostock mini ramen förstärkas och vaggorna är inte optimala, sen har lm8uu lite glappmån. men gör de å lägg upp bilder :) Själva delta konstruktionen ska ha hög teoretisk precision. Annars gör du en kossel variant med dyrare linjär komponenter och stabilare ram. Ska försöka att dokumentera mycket när min skrivare är i drift.
Vilhelmsson

Inlägg av Vilhelmsson »

Hej köpte ballend's från Hobbyking till min RostockMax f 1$ st(http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=18628), 3mm d=6mm + 8x6 kolfiberrör(55kr met) limmat med superlim funkar fint, ska oxo prova med magnetarmar:
http://forum.seemecnc.com/viewtopic.php?f=54&t=1704
Jag använder Rambo, RepetierMax o Kisslicer
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar