Landin,
Har du några länkar till inköpsställena, är intresserad utav motorerna och själva drivardelen.
Annars är det ser bra ut.
Sitter o ritar på vårt upplägg just nu, vilket kommer att bli en stor maskin baserad på 20mm slipade axlar och dubbla remsystem till varje släde..
ghost_rider skrev:Landin,
Har du några länkar till inköpsställena, är intresserad utav motorerna och själva drivardelen.
Annars är det ser bra ut.
Sitter o ritar på vårt upplägg just nu, vilket kommer att bli en stor maskin baserad på 20mm slipade axlar och dubbla remsystem till varje släde..
lagom är bäst , var länge sen jag beställde så sök lite på ramps1.4 och nema 17 så hittar du säkert något bra =)
jo jag har sneglat på RAMPS 1.4 o nema17. Jag vet inte dock om dess stegmotorer räcker till vår maskin.
Jag har några 17:or här hemma med en drivare till min gamla cnc och de känns inte så starka.
RAMPS ger max 2A så det funkar nog inte så bra med nema23 heller :/
Varit dålig på att uppdatera, så här kommer en film
kör program fristående från SD-kort, i sommar blir det att jobba med själva ramen och driftsätta extrudern
Agwan skrev:Ser riktigt snyggt ut. Jag blir sugen att bygga en pick and place på det där sättet. Undra hur precisionen är.
Vad vi har resonerat kring så bör Rostock mini ramen förstärkas och vaggorna är inte optimala, sen har lm8uu lite glappmån. men gör de å lägg upp bilder Själva delta konstruktionen ska ha hög teoretisk precision. Annars gör du en kossel variant med dyrare linjär komponenter och stabilare ram. Ska försöka att dokumentera mycket när min skrivare är i drift.