Vet inte om jag har tid med fler projekt men tyckte att detta verkar kul. Jag har fått lite hjälp med underdelen som lageret bla skall sitta på då jag är rätt kass på träbearbetning. Den stora delen består av 3 mdf plattor som jag har klätt med ekfaner den mindre har 2 mdf plattor också klädd med ekfaner. Dom är 300 mm i diameter båda två. Själva skivtallriken har jag svarvat till av aluminium med en diameter på 300 mm och 40mm tjock. Lageret till tallriken fick jag tag på i Hong Kong. Motorstyrning har jag i form av ett kit från welleman.  Motor och tonarm saknas än så länge.
  Vet inte om jag har tid med fler projekt men tyckte att detta verkar kul. Jag har fått lite hjälp med underdelen som lageret bla skall sitta på då jag är rätt kass på träbearbetning. Den stora delen består av 3 mdf plattor som jag har klätt med ekfaner den mindre har 2 mdf plattor också klädd med ekfaner. Dom är 300 mm i diameter båda två. Själva skivtallriken har jag svarvat till av aluminium med en diameter på 300 mm och 40mm tjock. Lageret till tallriken fick jag tag på i Hong Kong. Motorstyrning har jag i form av ett kit från welleman.  Motor och tonarm saknas än så länge.Är det nåt speciellt jag borde tänka på? Har ingen erfarenhet på detta område så jag är tacksam för ev synpunkter.