Retrofita en Emco Compact 6P-CNC vad behövs?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
smprobban

Re: Retrofita en Emco Compact 6P-CNC vad behövs?

Inlägg av smprobban »

Tecno: jättesnällt svar :) Bra om jag vet vad för kabel som behövs vad betyder VDF osv men jag ska fortsätta mitt googlande men trodde ni visste sidor som man kunde handla sakerna ifrån därför jag frågade. Jag vet ingenting om sådanhär saker jag är alltså total n00b.

Men då vet jag ska googla på dom där sakerna.
Sastrom

Inlägg av Sastrom »

Vem är det som ska utföra detta? Är det du eller någon annan på jobbet?
Det är ingen som kan tala om VAD för sorts kabel du ska ha. Det får man lista ut, beror lite på vilka funktioner man vill ha.
Ska du göra det låter det som att du bör läsa lite trådar om liknande fall så ska du se att du löser det.
Användarvisningsbild
smprobban

Inlägg av smprobban »

Hej!

Skriver ju som en tomte idag och formuleringarna ska vi inte diskutera jag får återkomma när skallen är där den ska.
Användarvisningsbild
smprobban

Inlägg av smprobban »

Hejsan känner mig lite klarare i knoppen idag :)
Jag har tänkt att göra detta i första hand själv och om det skulle behövas finns det personer här som kan hjälpa mig.
Jag tänker behålla dom gamla komponenter som fungerar istället för att byta ut allt har hört att emco orginaldelar håller hög kvalite.
Jag räknar med att om jag måste byta allt blir det runt 20 papp men det hoppas jag inte ska bli nödvändigt det återstår att se när maskinen kommer.
Tack dock för alla som hjälpt mig kanske kommer en projekttråd i framtiden om det skulle vara intressant.

Förlåt om ni har problem att läsa vad jag skriver är ingen skriv expert :)
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

daer skrev:Spindel och verktygskarusell fungerar också. Dessa styrs från en AVR som kommunicerar med LinuxCNC m.h.a. modbus.
arla skrev:Om du absolut vill köra LinuxCNC så blir det lite svårare med vertygsväxlaren, det finns en färdig lösning till detta för Mach3 men inte än till LinuxCNC.
Jag har ingen erfarenhet av LinuxCNC, men har fått intrycket att detta system är mycket kompetent när det gäller hantering av verktygsväxlare och liknande.
Men jag kanske har fattat helt fel?
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor

Inlägg av LaRdA »

Säter: Tror det som menades var att det finns ett färdigt kort och plugin som passar ihop med Mach3 för att styra verktygsväxlaren.
http://emcoturret.blogspot.se/
Nu står det visserligen att med den nya USB kretsen så ska det gå att använda den med LinuxCNC med, men jag vet inte om det finns något färdigt plugin/skript än.

Här är en annan sida som är värd att läsa:
http://emcocncretrofits.wikia.com/wiki/ ... 120_Family

Samt Yahoo gruppen för Emcoturn 120:
http://finance.groups.yahoo.com/group/emco_turn_120/
Skriv svar