Tube preamp
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Tube preamp
Kör med natronlut. De lär ryka och pysa ordentligt och gaserna är rätt otrevliga.
Resultatet blir att aluminiumet betas och får en vitgråaktig ton. Jag inbillar mig att ytan blir enklare att t ex lacka efter betningen.
Resultatet blir att aluminiumet betas och får en vitgråaktig ton. Jag inbillar mig att ytan blir enklare att t ex lacka efter betningen.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Men OK då!!!
(
). Jag kör det här tricket lite som fuskeloxering. Sedan blir det ett lager klarlack för "min" yta är känslig för fingeravtryck.

-
Jag har kollat runt lite vad det gäller anodisering/eloxering och vad jag fattar så blir ytan lite tåligare samt att man kan färga den svart tex. Man kan göra det själv med men det är lite krångligt och involverar både bly syra och ett bilbatteri. Jag skickar nog iväg hela lådan till Göteborg tror jag.
-
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
-
Då jag inte är nån hejare på rörkonstruktioner så undrar jag över följande. Rören sitter i hållare på kretskortet och jag vill flytta två av dom till andra hållare lite närmare fronten. Det betyder att jag får dra lite kablar från kortet till dom nya hållarna på annan plats. Är det troligt att jag får problem då? Jag tänker på brum kanske ev självsvängningar och så. Detta är bara en kul designer grej och absolut inte nödvändigt men vore kul ändå om det gick att lösa utan strul med ljudkvaliten som är riktigt bra btw. 

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Det ska kunna gå bra. Det du kan göra är att tvinna sladdarna till glöden - kör med borrmaskin/skruvdragare.
-
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Rör skulle kunna vara besvärliga saker med höga spänningar och höga impedanser men som med allt annat, har man lite koll på vad man gör kan det mesta funka.