malx skrev:Tack, materialet får givetvis användas vidare precis hursomhelst. Man bör dock vara lite försiktig på en "officell" reprap-sida då en dylik artikel kan ses som nedlåtande mot leverantören. (Vilket den är). När jag skulle göra klart länkarna i slutet av skrivandet så hittade jag även denna wiki-sida:
http://www.buildlog.net/wiki/doku.php?i ... provements
Så vi var tyligen inte först

.
Nice, Tackar o bockar! Jo, man får som vanligt ta ansvar och ta tillfället i akt sas. Så länge man skildrar ämnet ifråga på ett adekvat sätt, med källor, därefter kan man göra en "improvements" sektion med beskrivning av orsaken samt verkan gällande förbättringen Som Er wikisida. Poängen, för min del, är att få användare att vända sig till reprapwikin i första hand och därigenom bidra själva och som ren bonus stävja sånt.. tråkigt som
darwin kandidater, t. ex
makerbot replicator2 situationen. Vilket iof nog är oundvikligt och både positivt samt menlöst på längre sikt i reprap projektet.
Med att ta tillfället i akt, menar jag t. ex konsumentkraft som via mitt tidigare beskrivit "klipp och klistra recensions systemet på filament återförsäljar sidan på wikin", iom det finns alldeles för mycket minst sagt otrevliga företag där ute. Exempel: Företaget
Qingdao TSD Plastic Co recensioner. Givetvis finns hela skalan däremellan och man får väl hoppas att det kommer mer positiva recensioner än negativa sas. Jag ska komplettera med ett liknande "system" för företag själva där saker som kundsupport, om dito stöder fri opensource hårdvara/mjukvara och lite annat samt då integrera nämnt filamentditotjohej med det. Vad som är viktigt här är att betona man bör lägga mer tillit till de recensioner som är skrivna av användare som är utvecklare/kreatörer. Till största del för att lyfta fram föredömliga användare ur den aspekten, med en sidobonusen att ev. spam'are och ev. stävja otrevliga användare. Fast jag menar, det finns hetlevrade människor överallt som kanske inte sådär direkt håller igen på franskan eller ägnar texten någon eftertanke.
@mippen
Jag känner och lider med dig verkligen! (se bild nedan samt beskrivningen)
Det var ju rätt... klantigt minst sagt ang fel variabel i marlin conf filen för E.
Förhoppningsvis räcker det om du är med och passar det lilla livet genom utskriften i maklig takt av ett nytt kugghjul och vid behov manuellt hjälper den på traven.
Om du känner att det är rätt kört med det kugghjulet kan du alltid göra en MacGyver genom att smälta filament och värma ihop med området på kugghjulet som trilskas och fila till det hela. Jag hoppas att det är på det större kugghjulet, vilket skulle förenkla saker och ting. I värsta fall är det att bita i det verkligen sura vildäpplet och köpa ett nytt. Tack och lov börjar plastbitar bli överkomliga jämfört med bara ett litet tag tillbaka. Men jag menar, egentligen borde reprappro ge dig en deal med tanke på vad som ledde upp till situationen, kan väl jag tycka. Hade inte reprappro varit så pass opensource vänliga och prånglar ut dokumentation i den grad de gör hade jag däremot blivit rätt besviken.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig iom min printer står andra sidan landet. Har varit utan den ett tag, men FreeCAD är en tröst, fast nu börjar det bli abstinens och alldeles för många "fan man skulle haft och fixat det med en 3dprinter"-stunder.

(
bildbeskrivning)
Dock använde jag borrmaskin med hålsåg och gjorde ett trähjul som jag fäste ett T5-bälte runt i slutändan, iom jag inte vågade köra med sand+epoxy blandingen och riskera få ned korn i hotenden. Som om man inte hade problem nog och har man inte problem så skapar man sig sådana.
@Alles.
På tal om ABS(
Thermochromisk dessutom!) och aceton, släppte spacexula en
video på tuben som visar både metod och resultat. Hittade även en
tråd på reddit med lite kommentarer från honom. Videon visar ochså något som jag betydligt hellre ser som exempel på vad en 3dprinter kan ploppa ut, i jämförelse med det ständiga ältandet ang vapen om man nu
tvunget ska välja något "kontroversiell aspekt" att trissa stämningen med, PR-syfte eller ej.