maxl, du skrev:
"Den montering av QU-BD som du beskriver är precis vad vi (Jag och Korken här på forumet) just konstruerat för hans MendelMax där vi ska testa extrudern förhoppningsvis lite senare i veckan. (Där har vi placerat x-axelns två rundsänger ovanför för andra, det som brukar kallas vertikal x-axel även om det ordet bli lite missvissande)"
Det är inte riktigt så jag menade. Jag tänte mig fortfarande ha x-axelns två rundstänger sida vid sida (inte över varandra) men ha tillräckligt med plats (ca 50 mm) så att jag får rum med extrudern emellan (och kan då ligga lite lägre).
Fast nu när du nämner det så är det kanske ingen dum ide och ha de över varandra och ha en extruder på varje sida. Blir lite längre avstånd mellan hotends då kanske, vilket minskar den effektiva skrivytan.
Sneaky, tack för infon. Det är alltså inte en exakt vetenskap och det finns lite förlåtande i temperatursettings verkar det som. Jag lägger någon/ett par kvällar till och få till temperatur regleringen så bra som möjlig och sedan får jag gå vidare med de andra bitarna och eventuellt återvända till regleringen om det skulle behövas.
Liten kommentar om antal stegmotorer med TinyG. Den har en RS-485 buss gör att man kan daisy-chain flera kort om man behöver fler än 4 stegmotorer.
Jag ska kanske lugna mig att ge ett fullständigt utlåtande om kortet innan jag faktiskt testat det.

Fick hem det förra veckan.