nu är det visserligen eagle på windows jag kör. men var hittar jag pcb windows?
Ok då var det 'skit' upp ritat kort. Men jag vet ju inte om tillverkarna har som vana lägga koppar/silk på samma sida. Hur ska man veta det? Knappast allmänbildning...
Försöker rita upp ett kretskort i PCB [Fungerar/löst]
-
-
Re: Försöker rita upp ett kretskort i PCB [Fungerar/löst]
Ok, ni med eagle, hur göra så koppar på undersidan ? Och ev jordplan ?
När du routar väljer du i vilket lager (1 top eller 16 bottom i gratisversionen) i dropdownen uppe till vänster, du kan även skriva "Layer nn" (där nn är numret) i kommandorutan för att välja aktivt lager.
Sparkfuns korta Eagle-tutorial är tydlig och bra, 68 sidor PDF från Cadsoft själva tar inte heller så lång tid att läsa och går igenom de flesta funktioner och menyer.
Sparkfuns korta Eagle-tutorial är tydlig och bra, 68 sidor PDF från Cadsoft själva tar inte heller så lång tid att läsa och går igenom de flesta funktioner och menyer.
-
Så har bråkat med eagle hela förmiddagen, försöker hitta en guide för göra 2 lagers, verkar omöjligt hitta något bra, funkar ju visserligen att ha 4 hålade 0ohm motstånd.. men hur ser det ut 

Om det är vias du vill göra så är en enkel metod att börja routa en airwire, vänsterklicka en gång, växla lager och routa vidare mot målet i det motsatta lagret. Då gör Eagle automatiskt en via som förbinder ledaren mellan de olika lagren.
Finns säkert fler och smartare sätt om du kollar dokumentationen, jag är inte så bra på Eagle.
Finns säkert fler och smartare sätt om du kollar dokumentationen, jag är inte så bra på Eagle.
-
Tack !!
det var tillräckligt smidigt 

-
Så ser det ut, 49*49 mm, fan så mycket snyggare så här än med hål monterade motstånd som agerar gömda banor 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.