LED-trappa

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Re: LED-trappa

Inlägg av Mizzarrogh »

Jag vet att v-g har en byggtråd här någonstans med bilder om hans fina RGB trappa. 8)
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

http://elektronikforumet.com/forum/view ... =3&t=35963

Edit, jaha, såg inte att det vara samma som Danei redan länkat till... :)
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

MiaM skrev:Dum fråga men vilka möjligheter finns det att med rimligt tillgängliga verktyg fräsa ur spår, gärna i vinkel, på en redan befintlig platta med relativt litet "utstick" för stegen?

Jag förstår inte din fråga riktigt. Men mitt minsta utstick på trappan var ca 15mm. och att fräsa det spåret var lite knivigt med min 10mm breda fräs.
och på vilket håll ligger denna vinkel som du beskriver. är det som PeterH har föreslagit eller är det någon annan vinkel?
Sen beror det ju på hur du kommer åt med en fräs. jag fick ju falsfräsa mina trappsteg för att det inte fanns utrymme till något annat.
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

Just det... jag har fräst alla trappsteg nu med. och även hunnit med att hugga upp de 3 nedersta och borra kabel ut på baksidan, det svåra är bara att jag inte kommit på än hur jag ska koppla ihop sladdarna på baksidan på ett snyggt sätt.
Först tänkte jag löda på kablarna efter varandra, och på det sättet slippa massa skarvar på baksidan. men efter lite tester så är det för pilligt för att få snyggt.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Jag har alltså absolut noll erfarenhet av att använda en fräs, därav "dumma" frågor. Jag har också två trappor i stugan. Källartrappan skulle jag kunna "övningsköra" på, på den är de flesta stegen "öppna". Nästa trappa som egentligen är mer intressant så finns det ytterst lite utrymme att arbeta på.
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

Dessa finns om du vill ha det smidigt. finns säkert mer på internet bara man letar. då vänder man de med läppen mot utsidan av trappan, så slipper man bli bländad.
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

Då har man varit lite aktiv idag. det blev några inkopplade och klara iaf.
det blir bara en mobilbild, det får duga.

Bild
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

"Gammalt" projekt nu, men har du några uppdateringar på hur det blev, om det blev klart? :)
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

det ligger och vilar. jag har funderat på lösningen hur man ska skarva ihop kablarna på baksidan på ett snyggt sätt.
sen har det ca 45 minuter att färdigställa varje trappsteg.
sen har jag haft mycket att göra i övrigt med huset med. jag har bytt från tretex till gips, och tapetserat i 4 rum. och målat huset. så det kommer. men jag har tappat lite sug just nu.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Oj där ser man, du ligger i ordentligt! :D Skoj, men vi finns ju här när du känner för att arbeta med LED-trappan igen! ;) :D
Skriv svar