Äsch, jag får väl fixa min skärm också.
MadModder & ElectricMan: Era beskrivningar är lite för röriga för mig.
MadModder:
På första sidan skriver du:
"Pin 5 på IR3Y31M är inte jordad där den sitter, utan är utroutad till kontakten, och är jordad på lilla kortet, vid CON1, precis till höger om kondingen där.
"
Visst menar du det lilla kortet?
Hur ska man hålla kortet för att det ska bli "till höger om kondingen"? Som
bilden visar?
Är det pinnen (från CON1) som går till en kretskortsbana med 1st via eller de två pinnarna som sitter ihop och har 3st vior?
Eller någon annan..
ElectricMan:
I ditt inlägg med "It Vörks" så fattas det nog lite info.
Om vi tar det från början:
"Receptet är att klippa videosignalkablarna före kontakten till lilla kontrollkortet, det med kontakterna osv. på."
Du klippte alltså av den sladden som går mellan de båda korten?
"Där kopplar man in pinne 3, den som tog kompositen tidigare, (har för mig att den var röd) till luminansen i S-Video kabeln."
Inga problem.
"Sedan kopplar man in en tantalkondensator på 10µF i serie med signalen, signalen ska in på minus och ut på plus från kondingen."
Vilken är "signalen" ? Den som kommer från pinne 3, dvs från sladden du klippte i steget innan? (Om du gjorde det.)
Eller är det någon annan sladd/bana?
Vart ska signalen som kommer från plus på kondingen?
I din kod-rutan blir det lite klarare, men var hittar man pin 5? Finns den också bland sladdarna mellan korten?
Orsakerna till att jag frågar är för att jag försöker avgöra hur mycket pyssel det är att fixa en S-Video-ingång.
Som jag förstod av MadModder så räcker det att öppna den lilla delen. Det vore perfekt,
men då behöver jag lite mer info guidning.
En liten skiss med Madmodders inscannade bild(er) som grund vore toppen!